تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۱۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۷۰۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

نگاه ویژه رییس‌جمهور بر مهندسی تولید است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ هکتار زمین جدید در استان کرمان به نواحی و شرکت‌های صنعتی اضافه می‌شود گفت: سیاست دولت سیزدهم و نگاه ویژه رییس جمهور بر مهندسی تولید است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز پنجشنبه در جریان سفر استانی دولت به کرمان در جمع خبرنگاران افزود: طی سفر رییس جمهور به کرمان در حوزه زیرساخت‌ها، صنعت و معدن و تجارت تسهیلات مشخصی برای بنگاه‌های صنعتی مصوب شده است که فردا یا امروز اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات برای تامین مالی بنگاه‌ها موضوع مربوط به پست‌های برق است ادامه داد: برای بحث تصفیه‌خانه‌ها بخصوص بازچرخانی آب و مشکلات تامین آب مبالغی تخصیص پیدا خواهد کرد تا این موارد را تکمیل و برای تامین آب بتوانیم از آن استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خوبی که در استان کرمان وجود دارد بحث انرژی خورشیدی و ظرفیت تولید برق از این انرژی است، خاطرنشان کرد: در دولت مصوب شد سازمان شهرک‌های صنعتی پنج شهرک جدید انرژی خورشیدی را در این استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهرک فناوری یکی از مصوباتی است که با کمک دولت مصوبه آن را می‌توانیم اخذ کنیم، ادامه داد: استان در حوزه صنایع معدنی و شرکت‌های دانش‌بنیان رشد خوبی دارد و تقاضا هم در این زمینه در حال افزایش است.

رسولیان با اشاره به اینکه شهرک فناوری با استقرار مراکز طرح توسعه و شرکت‌های دانش بنیان موضوعی مهم است و برای آن برنامه داریم، افزود: برنامه ایجاد ۲۶۰ کارگاه را در این شهرک‌های فناوری پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در داخل و بیرون شهرک فناوری حداقل ۲۰۰ کارگاه با اولویت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: این استان روند رشد را در همه حوزه‌ها پیش می‌برد و با توجه به معادن موجود در آن امیدواریم زنجیره‌های ارزش به صورت کامل شکل گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شهرک‌های فناوری خوبی در استان وجود دارد و تاکنون ۲ هزار و ۸۳ واحد به بهره‌برداری رسیده، افزود: رییس جمهور در همه سفر‌های استانی از واحد‌های تولیدی بازدید و جلساتی نیز با فعالان اقتصادی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد جدید دولت بحث حضور وزیران و نمایندگان در استان‌ها و پاسخگویی مستقیم به مطالبات مردم است تا بتوانیم در استان‌ها موانع و مشکلاتی که وجود دارد و مردم مطرح می‌کنند را حل کنیم.

رسولیان بیان کرد: در استان کرمان هم با توجه به سفر رییس جمهور به اتفاق همکاران در حوزه‌های معدن و حوزه‌های بازرسی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کردیم و متناسب با وضعیت استان تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات مطرح شده را تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: بحث تامین زیرساخت‌های مربوط به شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین از موضوعاتی است که با توجه به تقاضای بالای سرمایه‌گذاری در استان نیاز هست که زیرساخت‌ها را برای این مهم در استان با سرعت بیشتری تامین و موانع و مشکلات را برای مردم حل کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: در میزگرد‌های امروز موضوعات مختلفی از جمله مسائل مربوط به تامین مالی برای بنگاه‌های کوچک و بزرگ، تامین آب و برق این بنگاه‌ها بررسی شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده