تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۶۹۴۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صمت: تولید کنندگان سرداران جبهه تولید هستند

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه تولید کنندگان سرداران جبهه تولید هستند گفت: خدمتگزاران بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان سربازان جبهه تولید و تلاش، در خدمت تولیدکنندگان هستند.

به گزارش می‌متالز، محمد مهدی برادران روز شنبه در همایش اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان، با اشاره به تلاش‌های تولیدکنندگان بخش صنعت معدن و تجارت در شرایط سخت جنگ اقتصادی، افزود: همانگونه که همه می‌دانند خوشبختانه صنعت پیشگاه مردم و رهبری رو سفید است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی بدیلی در استان زنجان وجود دارد اظهار داشت: اینکه کمترین میزان بیکاری متعلق به این استان است نشان می‌دهد که ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و با همدلی بین مسوولان و تدابیر پیش بینی شده برای رفع مشکلات، امیدوار کننده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، با اشاره به رویکرد صمت که ایجاد زنجیره کسب و کار است خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی و اصناف را نمی‌توان تفکیک کرد، چون این ۲ به هم گره خورده اند.

دکتر برادران با تاکید بر اینکه در حال حاضر زنجیره تولید، توزیع و مصرف در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند تصریح کرد: این زنجیره با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در شبکه فروش و تولید یاریگر ما باشند.

وی گفت: ما از نظارت‌های موازی کاری و غیر هدفمند به جایی نمی‌رسیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، از ظرفیت‌های صنعتی مختلفی در استان به عنوان افتخار در حوزه تولید و صنعت نام برد افزود: مجوز‌های صادر شده ۲ برابر برابر تعداد پروژه‌های فعال موجود در استان است که در برنامه‌ریزی‌هایی برای فعال شدن آن‌ها در قالب شهرک‌های صنعتی و پروژه‌های بزرگ صنعتی، با هدف بازگشت آن‌ها به چرخه تولید در حال انجام است.

برادران با بیان اینکه با همراهی و همدلی استاندار زنجان و مدیران اجرایی، پروژه‌های مهمی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد اظهارداشت: پروژه‌های توسعه‌ای طراحی شده ۲ برابر ظرفیت فعلی استان، است که به مرور اضافه شده و پروژه‌های جدید دولت فعلی نیز پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، تولید بر اساس دانش‌بنیان باید اولویت همه کشور باشد، تصریح کرد: کمک در قالب افزایش ارائه تسهیلات به واحد‌های صنعتی، درخواست ما از نظام‌بانکی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به بازدید‌هایی که از چند واحد تولیدی در سطح استان زنجان داشت افزود: به اعتقاد من نقشه دشمن برای زمین‌گیر کردن حوزه اقتصاد، در این استان، با شکست مواجه شده است.

برادران تاکید کرد: واحد‌های تولیدی استان زنجان علاوه بر تامین نیاز داخل، در تامین نیاز کشور‌های منطقه هم فعال هستند.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی زیرساخت‌های سامانه جامع تجارت، گفت: با انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از قاچاق می‌توان پدیده قاچاق را پرهزینه کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده