تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۶۹۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم همکاری و همراهی شورای شهرستان تبریز برای رفع موانع واحد‌های تولیدی منطقه کجوار

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم‌افزایی بین نهاد‌های متولی را لازمه رفع موانع فعالیت واحد‌های تولیدی منطقه کجوار دانست و از اعضای شورای شهرستان تبریز درخواست همکاری، مساعدت و همفکری کرد تا اقتصاد استان بیش از گذشته در مسیر توسعه قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان تبریز در خسروشاه گفت: در منطقه کجوار که در ۳۰ کیلومتری تبریز قرار دارد تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه صنعتی ندارند و یا پروانه صنفی گرفته اند در این زمینه اگر بتوانیم مشکلات این واحد‌های صنعتی را حل کنیم این منطقه تبدیل به یک منطقه عظیم اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید واحد‌های تولیدی منطقه کجوار گفت: در صورت حل مشکلات این واحد‌های تولیدی علاوه بر بهبود معیشت مردم، درآمد پایدار شهر نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی استان گفت: در ۹ ماه گذشته سهم ارزش افزوده بخش صنعت آذربایجان شرقی ۷.۲۱ درصد بوده که این موضوع نشان می‌دهد در بخش ارزش افزوده، صنعت استان جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

پرنیان تاکید کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره برداری در رتبه چهارم قرار دارد و جایگاه استان در اشتغال صنعتی در رتبه ششم است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنعت است که این موضوع نشاندهنده جایگاه بالای صنعت در تبریز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی تولید تراکتور در سال جاری گفت: در تبریز چند مگاپروژه در مرحله افتتاح است و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در خصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان گفت: خوشبختانه در بخش مس اتفاقات خوبی در استان انجام شده است، کنسانتره مس ۱۵ سال بود که به خارج از استان می‌رفت و سود و مالیاتی عاید استان نمی‌شد، ولی در حال حاضر اقدامات مقدماتی برای صدور فاکتور در این زمینه انجام می‌شود که در صورت اجرای این موضوع رقم قابل توجهی وارد گردش مالی استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت در استان بعد از ۲۰ سال در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای این پروژه ها، صنعت استان متحول شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده