تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۷۱۱۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره صمت تکاب اعلام کرد:

اشتغالزایی برای بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی تکاب

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب گفت: از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۰ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ که مصادف با استقرار یک ساله دولت سیزدهم می‌باشد، ۵۰ فقره جواز تأسیس، توسعه و پروانه بهره برداری برای احداث و راه اندازی واحد‌های صنعتی در این شهرستان صادر و زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۲۷۵ نفر در این واحد‌ها فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، حسین محمودزاده با اشاره به عملکرد اداره صمت شهرستان تکاب گفت: از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۰ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ که مصادف با استقرار یک ساله دولت سیزدهم می‌باشد ۵۰ فقره جواز تأسیس، توسعه و پروانه بهره‌برداری برای احداث و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی در این شهرستان صادر و زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۲۷۵ نفر در این واحد‌ها فراهم‌شده است.

وی افزود: وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان تکاب با دارا بودن ۲ معدن طلا و ۳ واحد فرآوری مواد معدنی طلا و ۶۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر به عنوان قطب معدنی استان طلقی می‌شود که سالانه ۲ میلیون و ۳۴۳ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن این شهرستان استخراج می‌شود که زمینه اشتغال مستقیم را برای یک هزار و ۳۸۱ نفر فراهم کرده است.

محمود زاده تصریح کرد: در شهرستان تکاب بیش از ۷۵۷ فقره کارت قالی بافی صادره شده است و سالانه تولید ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش دست بافت تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه فرش دست بافت مشغول به فعالیت هستند و فرش آهنین افشار تکاب به عنوان نماد فرش این شهرستان به ثبت جهانی رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: طی یکساله گذشته برای حمایت از بافندگان فرش شهرستان بیش از ۳۶ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب عنوان کرد: طی یکسال آغاز به کار دولت سیزدهم ۴ هزار و ۵۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، غیر صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان انجام شده است که بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۱۷۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیربط ارجاع گردیده است.

محمودزاده بیان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۲۹ واحد صنفی در تکاب فعال هستند که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۹ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده