تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۶۹۸۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای بزرگترین تفاهم نامه اشتغالزایی در کشور برای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل تا پایان سال

‌می‌متالز - با تفاهم ۴۰هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام هدف گذاری برای ایجاد۴۰۰هزار شغل تا پایان سال کلید خورد.

به گزارش می‌متالز، باحضور وزیر اقتصاد، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیران عامل هفت بانک در محل نمایشگاه دائمی دستاورد‌های ستاد اجرایی فرمان امام، بزرگترین تفاهمنامه ایجاد اشتغال درکشور به امضا رسید.

وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: تفاهم ۴۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام یکی از ابتکارات منحصربه فرد درسال‌های اخیر است، ویژگی طرح‌های برکت، پایش مرتب و آنلاین رسیدن تسهیلات به هدف و پیگیری مشاغل ایجادشده و حمایت از کارآفرینان است و وام‌ها هدر نمیرود.

سیداحسان خاندوزی افزود: ما با همکاران خود در شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی این برنامه‌ریزی را داشته و داریم که نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیاز‌های خرد خانواده‌ها تغییر ریل دهند و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شوند نه اقدامات غیرمولد.

خاندوزی تأکید کرد: تخصیص اعتبارات به مردم به واسطه نهاد‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام که ازطریق تسهیلگران خود با مردم مرتبط هستند و بعد از دریافت تسهیلات، کارآفرین را رها نمیکنند میتواند به الگوی غالب درکشور برای تخصیص بودجه و ارائه تسهیلات تبدیل شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: شبکه بانکی به تنهایی امکان اشتغال‌زایی در کشور را ندارد و باید با نهاد‌های تخصصی که به صورت مویرگی در کشور تونایی بالایی دارند هماهنگ شوند و اگر بتوانیم این پیوند‌های نهادی را برقرار کنیم اصابت به هدف ارایه این تسهیلات محقق شده و منجر به اشتغال پایدار متصل به بازار می‌شود، نباید اجازه دهیم چرخه معیوب ارایه تسهیلات به فرد برای ایجاد اشتغال غیرثابت تکرار شود.

وی ادامه داد: گام بعدی باید آن باشد که اطلس محرومیت در کشور با هم‌افزایی نظام بانکی و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و کمیته امداد برای افزایش اشتغال، اصلاح شده و بهبود و ارتقا پیدا کند.

در پایان این مراسم تفاهمنامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی بین بنیاد برکت و مدیران عامل بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، ملت، کارآفرین، تجارت، صادرات، مهرآفرین و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه تا پایان سال ۱۴۰۱، از طریق طرح‌های خرد و کلان بخش‌های مختلف ستاد مانند برکت و تدبیر، ۳۵۰ هزار شغل رادر کشور ایجاد می‌شود,، اما با امضای این تفاهمنامه تا پایان سال ۴۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود.

دراین تفاهم نامه قرار است ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل منابع تسهیلات بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید آورده مردم برای اشتغال عملیاتی شود. دراین تفاهمنامه ۴۰۲ شهرستان و ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده