تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۷۱۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعتبار ۲۴هزار میلیارد تومانی برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از صرف اعتبار ۲۴هزار میلیاردی برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال کشور خبر داد و گفت: در هفته دولت، بیش از ۲۵هزار طرحی که توسط این مجموعه مورد حمایت قرار گرفته است به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه تقویت مناطق روستایی و محروم سراسر کشور و سرمایه گذاری در واحد‌های خرد و کوچک و متوسط و معیشت محور هدف اصلی صندوق است گفت: طی یک سال گذشته در این راستا بیش از ۶۴ هزار طرح از تسهیلات صندوق مورد حمایت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۷۵ هزار نفر فراهم شده است بیان کرد: در همین راستا بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق کار آفرینی امید تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌هایی که راکد بوده و یا استفاده کمتر از ۵۰ درصد از آن‌ها صورت می‌گرفته به چرخه تولید بازگشته اند، گفت: سال جاری در نظر داریم تعداد حمایت‌ها از طرح‌های اشتغال زا را در سراسر کشور به ۱۰۰ هزار طرح برسانیم.

رضایی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار طرح در سال جاری مورد حمایت قرار گرفته اند که در صدد هستیم آن‌ها را در هفته دولت افتتاح کنیم گفت: صنعت پوشاک دارای مزیت‌های فراوانی است، تنوع در این صنعت بسیار بالاست، اما تنها یک چهارم صنایع کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک علاوه بر تولید اشتغال می‌تواند در حوزه فرهنگ نیز موثر باشد، گفت: واحد تولیدی که چند روزگذشته مورد بازدید قرار گرفتند کمتر از ۵۰ درصد فعالیت داشتند و نیمه فعال به شمار می‌رفتند که حمایت از این واحد تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده