تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۰۵۲۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران مطرح کرد:

زنجیره کارآفرینی از سرمایه انسانی تا حکمرانی هوشمند کارآفرین

‌می‌متالز - سرپرست دانشگاه صنایع و معادن تاکید کرد یکی از اهداف این دانشگاه پرورش و تربیت سرمایه انسانی کارآفرین است.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلیرضا شجاعی» سرپرست دانشگاه صنایع و معادن در اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرین، بنگاه کارآفرین با اشاره به لزوم پیگیری زنجیره مهم بنگاه کارآفرین تا دستیابی به حکمرانی هوشمند کارآفرین، اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه صنایع و معادن ایران پرورش و تربیت سرمایه انسانی کارآفرین است.

به گفته وی، اغلب موسسات آموزشی در حال حاضر تنها به تربیت و آموزش نیروی اداری می‌پردازند درحالی‌که نیل به توسعه همه جانبه نیازمند پرورش کارآفرین توسط دانشگاه‌ها دارد.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن اضافه کرد: تشکل‌های فعلی‌مان عمدتا سنتی هستند در حالیکه باید ماهیت واقعی آن‌ها کارآفرینی باشد تا نتیجه آن صنعت کارآفرین شود.

وی با یادآوری این نکته که نهاد‌های کارآفرینی در این زنجیره نقش مهمی دارند، افزود: خوشبختانه در این زمینه اقداماتی انجام شده و سازمان‌ها و نهاد‌هایی شکل گرفته و یا در حال شکل گیری است.

شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر حتی سیستم بانکی و بانک‌های حامی واقعی کارآفرین در کشور وجود ندارد، یادآور شد: در مقوله کارآفرینی باید نگاه بین المللی داشته باشیم و در سطح جهانی از کارآفرینان ملی حمایت کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌ها خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌ها اگر بسترسازی و قاعده‌گذاری درست صورت گیرد، شاهد افزایش صادرات غیر نفتی و ارز آوری هر چه بیشتر خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن در ادامه تاکید کرد: این دانشگاه مصمم است زنجیره سرمایه انسانی کارآفرین و بنگاه کارآفرینی تا حکمرانی هوشمند کارآفرینی را پیگیری کند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت سی ساله این دانشگاه از راه‌اندازی مرکز کارآفرینی با توجه به آئین‌نامه حمایت از تولیدات دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد.

شجاعی فعال‌شدن دفتر ارتباط با تشکل‌ها را از دیگر اقدامات جدید دانشگاه صنایع و معادن ایران برشمرد و افزود: تمامی انجمن‌های علمی می‌توانند برای دوره‌های آموزشی از امکانات این دانشگاه بهره‌مند شوند.

گفتنی است نخستین همایش ملی حکمرانی کارآفرین و بنگاه کارآفرین توسط دانشگاه صنایع و معادن ایران و با همکاری انجمن علمی کارآفرینی کسب و کار‌های نوین ایران و حمایت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان مدیریت صنعتی، انجمن مهندسی صنایع و ایران، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دانشگاه علم و فرهنگ، در دانشگاه صنایع و معادن برگزار شد.

در این همایش برخی مقامات دولتی و مسئولان تشکل‌های بخش خصوصی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین اساتید و صاحبنظران و کارآفرینان در قالب ارائه مقاله و پنل‌های تخصصی، تجربیات و نظرات خود را در حوزه کارآفرینی مطرح کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده