تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۱۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵۴۳ واحد اقتصادی راکد و نیمه‌فعال در دولت سیزدهم احیا شد

‌می‌متالز - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: برای ۱۵۴۳ واحد ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که منجر به احیای بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم شده و برای ۲۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش می‌متالز، سید امیر حسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در حاشیه امضای تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال گفت: در حال حاضر تعداد واحد‌های تفاهم شده برای احیا به ۶ هزار واحد رسید و تا آخر امسال ۵ هزار واحد اقتصادی به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی ادامه داد: برای این ۱۵۴۳ واحد ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که منجر به احیای بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم شده و برای ۲۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بر اساس تفاهمنامه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور به امضا رسید مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی ایران مسوولیت احیای یک هزار واحد صنعتی، ایمیدرو ۴۸۰ واحد صنعتی و ایدرو ۲۰ واحد پیشران بزرگ را عهده دار شود.

همچنین مقرر شد سازمان مدیریت صنعتی جهت عارضه یابی واحد‌ها و برگزاری دوره‌های توانمندسازی احیاگر اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده