تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۷۱۰۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات پرداخت تسهیلات واشتغال زایی توسط صندوق کارآفرینی امید

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه از ابتدای سال حدود ۳هزا رو ۴۵۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است گفت: حدود ۷۰هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در این مدت ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید؛ درباره میزان تسهیلات پرداخت شده طی سال جاری برای اشتغال گفت:از بین ۱۰۰ هزار طرحی که برنامه ریزی کردیم تابرای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم؛ به ۲۳ هزار و ۵۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کرده ایم و بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان طی این مدت تسهیلات پرداخت شده است و حدود ۷۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های صندوق در ۳ بخش صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات هستندگفت:با توجه به نوع طرح و مناطقی که در نظر داریم سهم اشتغال بخش خدمات و کشاورزی بالا است.

رضایی اظهار داشت:برنامه‌های صندوق همسو با شعار سال پیش می‌رود، با توجه به شعار سال، اقدام مشترکی را با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری آغاز کرده ایم، در این طرح مقرر شده است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع به طرح‌های دانش بنیان اختصاص یابد. در طرح‌های دانش بنیان، تمام طرح‌ها راستی آزمایی می‌شوند، که در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌ای تحت عنوان رویداد مدار هستیم که از هفته آینده اجرایی می‌شود.

رضایی درباره چگونگی حمایت از طرح‌های دانش بنیان گفت: سامانه‌ای به زودی معرفی می‌شود که طرح‌های دانش بنیان می‌توانند بعد از فراخوان ثبت نام کنند. بعد از اینکه ثبت نام انجام شد، طرح‌ها بررسی و داوری می‌شود ودر صورت پذیرفته شدن، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از صندوق‌های خرد و محلی در صندوق کار است گفت: بیش از ۱۰ هزار صندوق درسال جاری یا توسعه می‌یابد؛ یا مورد حمایت قرار می‌گیرند، این صندوق‌ها کمک کننده زنجیره تولید فعالیت‌های روستا‌ها هستند. یعنی سبدی از فعالیت‌ها وجود دارد که مورد حمایت صندوق هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده