تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۷۱۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد:

ایجاد اشتغال برای ۲۶۰ نفر با بهره برداری از ۱۵ طرح صنعتی در هفته دولت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۵ طرح صنعتی در استان با ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی اجرایی شده است و با بهره برداری از آن برای ۲۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه بتن سیال معمولی با ظرفیت ۱۱۳ هزار تن در سال، پروژه تولید انواع رنگ ساختمانی پایه الکلی و انواع پوشش و رنگ حفاظتی و نیز پروژه تولید پوره لاستیک از لاستیک‌های بازیافتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن و پروژه توسعه سود و تبخیر آلومینیوم در شهرستان جاجرم آماده افتتاح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: پروژه ورق و صفحه از پلی استایرن معمولی با ظرفیت ۵۰ تن در سال در شهرستان مانه و سملقان و تعاونی پوشش بیتا پلاستیک بعنوان تولید کننده انواع ظروف پلاستیکی دهان گشاد در شهرستان شیروان از دیگر طرح‌های آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تولید واشر و حلقه‌های لاستیکی صنعتی، خانگی و لوازم بهداشتی پلاستیکی ساختمان با ظرفیت ۴۱ تن و پروژه تولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی با ظرفیت ۴۰۰ تن در فاروج، پروژه بازیافت فولاد و آهن قراضه، بسته بندی انواع چاشنی و ادویه، گیاهان دارویی، پروژه بازیافت فولاد و چدن و پروژه تولید قند، آبنبات و نبات در شهرستان اسفراین و پروژه تولید محصولات بتنی با ۱۲ هزار تن ظرفیت سالانه و تولیدی پوشاک در شهرستان مرزی راز و جرگلان از مهمترین طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده