تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۷۰۷۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت سیستان و‌ بلوچستان مطرح کرد:

صدور بیش از ۲ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در مدت ۴ماهه امسال، بیش از۲ هزار پروانه کسب و تعداد ۱۹ انتخابات برای تعیین هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در سطح استان برگزار شده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج حسن پور از صدور بیش از۲ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر در طول ۴ماهه نخست خبر داد و گفت: ۱۹ انتخابات برای تعیین هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در سطح استان برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه برابر تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی، مدت مسوولیت اعضا، هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی از تاریخ انتخاب، چهارسال تمام است و با انقضای هر دوره، هیات اجرایی موظف به برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها می‌باشد.

وی افزود: در این مدت با برگزاری انتخابات، اعضای هیات مدیره ۲ اتحادیه در شهرستان زاهدان، ۳ اتحادیه در شهرستان زابل، ۱۳ اتحادیه در شهرستان سراوان و یک اتحادیه درشهرستان نیکشهر مشخص شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان بالغ بر ۴۸هزار واحد صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی-توزیعی، درقالب۱۶۳ اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت هستند و آمار اشتغال ایجاد شده در بخش اصناف بیش از ۱۲۰هزار نفر است که اطلاعات همه اصناف و سازمان‌های صنفی در سایت ایرانیان اصناف ثبت شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده