تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۶۹۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

تشویق بانک‌های مجری تأمین مالی زنجیره‌ای/ کاهش نیاز به منابع بانکی تا یک سوم

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: در تلاش هستیم بسته تشویقی برای بانک‌ها بر اساس تأمین مالی زنجیره‌ای به شورای اقتصاد ارائه شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی نیازی، معاون وزیر صمت با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار فاکتور به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی در بخش تامین مالی زنجیره‌ای داشته‌ایم، اظهار کرد: تلاش بانک‌ها و حمایت جدی بانک مرکزی در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما نیز در وزارت صمت این آمادگی را داریم که با همکاری بانک مرکزی، تامین مالی زنجیره‌ای را در بنگاه‌هایی که در انتهای زنجیره قراردارند عملیاتی کنیم. در این روش به‌منابع بانکی هم نیاز نخواهد بود و می‌توان با اعتبارات خود شرکت‌ها کار را پیش ببریم.

به گفته وی، با اجرای تامین مالی زنجیره‌ای نیاز به منابع مالی تا یک سوم کاهش می‌یابد که این امر هم به تولید و هم به شبکه بانکی کمک خواهد کرد.

نیازی خاطرنشان کرد: با توجه به دو تکلیف مهم امسال برای بخش کشاورزی،۷۰ درصد سرمایه در گردش هم باید از طریق استعلام فاکتور پرداخت شود.

وی اظهار کرد: از یک سال و نیم اخیر سازماندهی تأمین مالی قراردادی کشاورزی را انجام داده ایم و از طریق تأمین مالی انتهای زنجیره کشاورزی، آماده ایم حمایت کنیم یعنی یک شرکت غذایی در انتهای زنجیره بتواند بر اساس اعتبارات حمایت شود و بانک‌ها نیز سایر اجزای زنجیره را حمایت مالی کنند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده