تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۶۹۵۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیل بازار فلزات؛

بی رمقی بازار جهانی فولاد با کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین

‌می‌متالز - با وجود تحرکات اخیر در خصوص افزایش ارزش دلار و نگرانی‌های پیرامون چین و مساله تایوان، قیمت فولاد در جریان جلسه معاملاتی ضعیف آسیایی در روز دوشنبه ثابت ماند.

به گزارش می‌متالز، با وجود تحرکات اخیر در خصوص افزایش ارزش دلار و نگرانی‌های پیرامون چین و مساله تایوان، قیمت فولاد در جریان جلسه معاملاتی ضعیف آسیایی در روز دوشنبه ثابت ماند. دلیل انفعال اخیر این فلز همچنین می‌تواند به ترس ایجاد شده در بازار پیش از گزارش مشاغل کلیدی ایالات متحده در ماه جولای مرتبط باشد.

با این حال، میلگرد فولاد ساختمانی در بورس آتی شانگ‌های نزدیک به ۲.۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و حدود ۴۱۰۰ یوان در هر تن معامله شده و این در حالیست که فولاد ضد زنگ نزدیک به ۳.۰ درصد افزایش روزانه را تجربه کرده است.

اخیراً، شاخص PMI تولیدی کائیکژین چین در ماه جولای به ۵۰.۴ در مقابل ۵۱.۵ مورد انتظار و آمار ۵۱.۷ درصدی ماه گذشته کاهش یافته است. همچنین، شاخص PMI تولیدی NBS چین پس از بهبود ماهانه قبلی دوباره به سطح انقباض رسیده و به ۴۹.۰ در مقابل ۵۰.۴ مورد انتظار و ۵۰.۲ درصد ماه گذشته کاهش یافت.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص نوشت: «طبق گزارش‌ها، دولت چین و صنعت فولاد چین موافقت کرده‌اند که کاهش بیشتر تولید فولاد را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اعمال کنند.»

از سوی دیگر، توقف ارزش دلار آمریکا از نزول بیشتر حول پایین‌ترین سطح یک ماهه، به نگرانی‌های مربوط به کندی رشد اقتصادی که بر قیمت فولاد تأثیر می‌گذارد نیز به بی رمقی بازار فولاد کمک کرده است. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز دوشنبه به نزدیک ۱۰۵.۸۰ کاهش یافته که ۰.۰۵ درصد کاهش را نسبت به روز قبل نشان می‌دهد.

با نگاه به آینده، قیمت فولاد ممکن است در بحبوحه ضعف احتمالی دلار آمریکا و همچنین محرک‌های پیش بینی شده از سوی چین، بالاتر رود. با این حال، گزارش آمار اشتغال روز جمعه ایالات متحده برای ماه ژوئیه برای آینده قیمت فولاد بسیار مهم خواهد بود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده