تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۶۹۵۳۳
سرویس خبر : انرژی

صادرات گاز روسیه به چین بازهم افزایش یافت

‌می‌متالز - شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که صادرات خود را به چین به ویژه در ماه ژوئیه افزایش داده و حجم صادرات روزانه با زدن یک رکورد تاریخی از سه برابر بیشتر شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت گازپروم روسیه روز دوشنبه در کانال رسمی تلگرام خود اعلام کرد که این کشور صادرات گاز طبیعی به چین را از طریق خط لوله قدرت سیبری Power of Siberia در سال جاری میلادی افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، تحویل گاز روسیه به چین در ماه گذشته میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰.۹ درصد افزایش داشته است.

گازپروم گفت: به ویژه، تحویل در ماه ژوئیه به طور منظم بیش از مقادیر قرارداد روزانه بود و حجم صادرات روزانه با زدن یک رکورد تاریخی از سه برابر بیشتر شد.

در عین حال، صادرات گازپروم به کشور‌هایی که عضو اتحادیهٔ کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع نیستند، بالغ بر ۷۵.۳ میلیارد متر مکعب بود که ۳۴.۷ درصد (۴۰ میلیارد متر مکعب) کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

با این حال، این شرکت تاکید کرد که گاز را مطابق با درخواست مشتریان خود صادر کرده است.

طبق داده‌های اولیه، تقاضای جهانی برای گاز صادراتی شرکت گازپروم در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

این به عوامل متعددی از جمله جنگ اوکراین، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و سیاست جدید این اتحادیه در جهت کاهش اتکای خود به انرژی روسیه مربوط می‌شود.

خط لوله قدرت سیبری گاز طبیعی را از یاکوتیای روسیه به کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه منتقل می‌کند. این پروژه مشترک گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) است که طبق قراردادی ۳۰ ساله که در سال ۲۰۱۴ به امضا رسید، گاز روسیه را به چین منتقل می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده