تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۶۹۷۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

«منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان» محور سرمایه‌گذاری‌های صنایع پایین‌دستی مس و صندوق باشد/ به گسترش منطقه ویژه رفسنجان کمک خواهیم کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ما کمک خواهیم کرد منطقه بیش از پیش گسترش پیدا کند و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم باید محور سرمایه‌گذاری مس و صندوق باشد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، عصر سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ جلسه‌ای با حضور دکتر «علی رستمی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در منطقه ویژه رفسنجان برگزار شد.

دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) گفت: ان‌شاءالله همه ما در این کشتی نجات جزو نجات‌یافتگان باشیم.

رستمی بیان کرد: بحث سرمایه‌گذاری قاعده خود را دارد و شما در این قاعده حرکت می‌کنید و برای ظرفیت‌سازی و آینده سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنید، سرمایه‌گذار هم از بین انتخاب‌های مختلف، تولید و آن هم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را انتخاب می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که خیلی از مناطق ویژه تعطیل و غیرفعال هستند و اینکه در این خطه از سرزمین یک‌هزار اشتغال ایجاد شده و واحد‌های تولیدی مستقر هستند، نشان می‌دهد کار جهادی و بزرگی انجام دادید، ادامه داد: مجموعه مس هم باید کمک کند و شما هم باید متقابلا اندیشه‌های سرمایه‌گذاری را به همکاران ما در مس منتقل کنید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: ما در منطقه رفسنجان، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را داریم که مدیران آن همه درگیر بحث بهره‌برداری هستند و شاید کمتر فرصت پیدا می‌کنند که به امر مهم سرمایه‌گذاری بپردازند که ضرورت دارد شما با این مجموعه ارتباط بیشتری بگیرید و بتوانید سرمایه‌گذاری صنعت مس را در منطقه ویژه اقتصادی توسعه دهید.

وی از اجرای دو طرح نیروگاه خورشیدی در رفسنجان توسط شرکت مس یاد کرد که یکی از آن‌ها در منطقه ویژه است، چون هم پست داخل منطقه هست، هم معافیت‌ها را داراست و هم امنیت دارد، افزود: زنجیره توسعه باید کامل شود که یکی از آن‌ها کارخانه آهک است و ما باید آهک پروژه‌های توسعه را تأمین کنیم. کارخانه گلوله‌سازی که بحث روز و اصلی مجتمع شده است و تعمیر ماشین‌آلات معدنی و تعمیر قطعات و واردات مبحث بعدی است که می‌تواند در این منطقه دنبال شود و کارخانه شیمیایی هم کار خوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد: ما کمک خواهیم کرد منطقه بیش از پیش گسترش پیدا کند و شما هم باید لیدر سرمایه‌گذاری مس و صندوق باشید. بازار مس در حوزه معدن مس و صنایع پایین‌دستی مس را بررسی کنید و ما کمک می‌کنیم پیشنهادات مطرح شده را پشتیبانی کنیم و در جلساتی که ماهانه برگزار خواهیم کرد موارد مطرح شده را مرور می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه رفسنجان هم گفت: توافق اولیه صورت گرفته که آب درآلو از منطقه ویژه تا کبوترخان و از کبوترخان به سمت بردسیر و درآلو منتقل شود که آب منطقه هم در مسیر تأمین خواهد شد.

وی یادآور شد: پروژه فاضلاب رفسنجان را هم شرکت مس انجام می‌دهد که پساب شهری را در صنعت مس استفاده کنیم و اگر منطقه مصارفی داشته باشد می‌توانیم به آن تخصیص دهیم.

رستمی در پایان با ابراز رضایت از تلاش و پیگیری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان متذکر شد: این ظرفیت در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد که قطب اقتصادی استان کرمان شود.

روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم ضمن اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه اظهار کرد: در حال تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در این راستا به حمایت شرکت مس نیاز داریم.

وی عنوان کرد: در بحث ماشین‌آلات معدنی؛ واردات، مونتاژ، تعمیر و قطعه‌سازی متقاضی زیادی داریم که با توجه به ظرفیتی که در حال ایجاد است، شهرک معدنی در منطقه ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با ذکر این مطلب که منطقه ویژه متعلق به مس است و توقع داریم در بحث زیرساخت‌ها و بودجه‌های عمرانی به منطقه کمک کند، افزود: شرکت مس نگاه ویژه و جدی به این مجموعه داشته باشد چراکه منطقه ویژه اقتصادی بهترین و مهم‌ترین نقطه برای صنایع پایین‌دستی مس است.

بهرام‌شاهی در ادامه خواستار تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شد.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

«منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان» محور سرمایه‌گذاری‌های صنایع پایین‌دستی مس و صندوق باشد/ به گسترش منطقه ویژه رفسنجان کمک خواهیم کرد

عناوین برگزیده