تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۴۷۴
کد خبر: ۲۶۹۸۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دانشگاه صنعتی سهند میزبان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دکتر رستمی: دانشگاه‌ها پا به پای شرکت مس در طرح‌های توسعه و تولید برنامه‌ریزی و حرکت کنند

‌می‌متالز - دکتر «علی رستمی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای تقویت بستر‌های همکاری پژوهشی و دانش‌بنیان با معاونت پژوهشی و رٶسای دانشکده‌های دانشگاه صنعتی سهند دیدار کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، در این نشست، گزارش جامعی از توانمندی‌های این دانشگاه و جایگاه آن در رتبه‌بندی جهانی، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، پروژه‌های صنعتی و ... ارائه شد.

در این نشست گسترس فعالیت‌های آموزشکده ورزقان، جذب دانشجویان دانشگاه در قالب طرح نخبگان، بهره‌برداری از گردشگری صنعتی و راه‌اندازی دفتر تحقیقات مس در دانشگاه، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در محل مجتمع مس سونگون، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه مرکز رشد دانشگاه از طریق شتابدهنده شرکت مس و نیز حمایت از طرح‌های حوزه هوشمندسازی و انقلاب صنعتی نسل ۴ از محور‌های مورد بحث و تبادل نظر بود.

بعد از این نشست، از امکانات آزمایشگاهی دانشکده معدن این دانشگاه نیز بازدید شد.

در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت مس و هیات همراه با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه سهند ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

دانشگاه‌ها تمام توان و تمرکز خود را متوجه رفع نیاز‌های صنعت مس کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر جایگزینی اقتصاد معادن به جای اقتصاد نفتی و تشریح ظرفیت بالا و مزیت رقابتی سرمایه گذاری در حوزه مس در مقایسه با سایر فلزات پایه گفت: هدف‌گذاری شرکت مس برای دستیابی به تولید سالیانه یک میلیون تن مس کاتد با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در سال‌های آتی کاملا هدفمند بوده و این امر کار فشرده جهادی و شبانه‌روزی را می‌طلبد، اما در کنار آن، دانشگاه پا به پای شرکت مس در طرح‌های توسعه و تولید برنامه‌ریزی و حرکت کند.

وی با اشاره به موقعیت بی‌نظیر و پتانسیل‌های مجتمع مس سونگون در استان افزود: این مجتمع با توجه به ظرفیت‌هایش محور توسعه استان شمرده می‌شود پس ضروری است دانشگاه‌ها تمام توان و تمرکز خود را متوجه رفع نیاز‌های صنعت مس کنند و در توسعه استان و تسریع در آن نقش آفرینی نمایند.

دکتر رستمی با اشاره به دو خصیصه عملیاتی و اقتصاد محور طرح‌های پژوهشی و دانشگاهی افزود: طرح‌های پژوهشی پیشنهادی باید منافع اقتصادی به همراه داشته و توجیه پذیری داشته باشد و در راستای ارتقا یا افزایش بهره‌وری سیستم و تسهیل فعالیت‌ها قدم بردارد.

مدیرعامل شرکت مس، با اشاره به ظرفیت‌های آزمایشگاه دانشکده معدن این دانشگاه و تأکید بر بهره‌گیری از خدمات آن، آمادگی شرکت مس برای مساعدت در تأمین تجهیزات مورد نیاز آن را اعلام کرد.

بازدید مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون

دکتر «علی رستمی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگری از برنامه سفر روز گذشته، با حضور در مجتمع مس سونگون از طرح‌های توسعه این مجتمع بازدید کرد.

در این بازدید، که پنجشنبه ۱۳ مردادماه صورت گرفت، مدیر گروه حراست شرکت مس و مدیر مجتمع مس سونگون نیز ایشان را همراهی نمودند.

دکتر علی رستمی همچنین در تجمع عزاداران حسینی شهرستان ورزقان شرکت کرد.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده