تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۷۰۲۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پاسخ به گزارش روزنامه جهان صنعت با عنوان «فرمان انهدام خودروسازان»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه جهان صنعت با عنوان «فرمان انهدام خودروسازان»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

۱-وجود سهام‌های تودلی و خودسهامداری خودروسازان عارضه‌ای است که اصولاً به منظور ایجاد مدیریت مادام العمر در ساختار خودروسازان داخلی ایجاد شد وضمن محبوس کردن نقدینگی خودروساز زمینه ساز زدوبند‌های مدیریتی نامطلوب می‌گردد لذا گشودن این گره در هرزمان می‌تواند مسیر را برای ایجاد حاکمیت شرکتی توسط سهامداران مهیا نماید.

۲-صحبت از سود ده بودن شرکت‌های کوچک واسطه‌ای آن هم در خصوص خودروسازی با زیان انباشته چندهزارمیلیاردی خود نشان از وجود عارضه‌ای جدی در خودروسازان بزرگ کشور بواسطه فاصله گرفتن از کسب و کار اصلی خود می‌باشد.

۳- در برنامه واگذاری اصولاً تمامی ملاحظات مذکور با تجربه‌های پیشین خصوصی سازی لحاظ شده است و هیأتی از ارکان مختلف تاثیرگذار در این حوزه برروند واگذاری نظارت دارند.

۴- لازم است شفاف سازی گردد که کارشناس مورد استناد در یادداشت مذکور در سال‌های گذشته همواره به عنوان کارمند شرکت ایران خودرو درآن شرکت فعالیت نموده اند ونگاهی به اظهارنظر‌های گذشته وکنونی کارشناس مذکور نشان می‌دهد که اظهارنظر‌های ایشان هیچگاه از پایگاه دانشگاهی و تخصصی ذیربط مورد تایید نبوده و صرفا از حیث منافع اقتصادی بنگاه مرتبط قابل تفسیر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده