تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۷۰۰۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بهبود کامل وضعیت فروش خودرو‌های مبتنی بر انرژی‌های نو در ماه ژوئن

‌می‌متالز - بر اساس آمارها، ۵۰۱ هزار دستگاه خودرو‌های سواری مبتنی بر انرژی‌های نو در ماه ژوئن فروخته شد که نسبت به ۲۱۸ هزار دستگاه فروخته شده در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۹ درصد و نسبت به ماه می‌امسال، ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز به نقل از موسسه «SMM»، فروش خودرو‌های الکتریکی ۴۰۰ هزار دستگاه بود که ۸۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است. این میزان فروش، ۶۵ درصد نسبت به ماه قبل و ۱۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. این در حالی است که فروش خودرو‌های هیبریدی ۱۰۰ هزار دستگاه بود که حدود ۲۰ درصد از کل فروش را تشکیل داد و نسبت به ماه گذشته ۵۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۶ درصد افزایش داشت.

در خصوص عملکرد شرکت‌های خودروسازی، ۱۵ شرکت برتر خودروساز از نظر فروش در ماه ژوئن، در مجموع ۴۲۶ هزار دستگاه خودرو فروختند که نسبت به ماه گذشته، ۶۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش داشت. شرکت «BYD» با فروش ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو، نسبت به ماه و سال گذشته به ترتیب افزایش ۲۸ و ۲۶۸ درصدی را تجربه کرد. طبق گزارش‌های دریافتی برخی از انواع خودروی‌های محبوب، شرکت «BYD» تا چندین ماه برای تحویل در دسترس نبود، اما مصرف کنندگان و خریداران همچنان مشتاق پیش‌خرید این خودرو‌ها بودند. شرکت تسلا نیز در ماه ژوئن ۷۷ هزار و ۲۶۲ دستگاه فروخت که ۶۴۷ درصد نسبت به ماه گذشته و ۱۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

فروش این شرکت در سه ماهه دوم امسال برای اولین بار در دو سال اخیر به دلیل تعلیق تولید ناشی از همه‌گیری کرونا در کارخانه کلان‌شهر شانگهای کاهش یافت. به منظور جبران فروش از دست رفته در نیمه دوم سال، شرکت تسلا اعلام کرد که در ماه جولای تولید خود را به مدت دو هفته متوقف می‌کند تا در خطوط تولید خود تغییراتی را ایجاد کند. انتظار می‌رود پس از انجام این تغییرات، ظرفیت تولید شرکت تسلا به سطح بالاتری ارتقا یابد. پس از متحمل شدن زیان‌های هنگفت در ماه‌های مارس و آوریل یعنی زمانی که دوباره همه‌گیری کرونا در شهر چانگ‌چون چین روند افزایشی به خود گرفت، شرکت فاوفولکس واگن با فروش ۱۰ هزار و ۴۱۱ دستگاه خودرو در ماه ژوئن، یک رشد فروش ۶۸ درصدی نسبت به ماه گذشته و یک رشد ۱۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرد.

به دلیل برداشتن محدودیت‌های کرونایی، کارخانه تولید خودرو فولکس واگن در شانگهای نیز توانست از حالت تعلیق خارج شود و تولید را از سر بگیرد. در ماه ژوئن، فروش این شرکت ۹ هزار و ۹۳۹ دستگاه بود که نسبت به ماه گذشته، ۱۴۳ درصد و نسبت به دوره مشابه از سال گذشته، ۱۱۰ درصد افزایش داشت.

از نظر عملکرد مدل‌ها نیز مدل Y از شرکت تسلا برای اولین بار با فروش بیش از ۵۰ هزار دستگاه در ماه ژوئن، توانست رشد ۷۳۹ درصدی نسبت به ماه گذشته و رشد ۳۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کند و رتبه اول میزان فروش را به خود اختصاص دهد. در همین زمان ۲۵ هزار دستگاه خودرو مدل ۳ تسلا به فروش رسید که افزایش ۵۱۵ درصدی و ۵۰ درصدی را به ترتیب نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و از این لحاظ رتبه پنجم میزان فروش را به خود اختصاص داد. لازم به ذکر است که از ماه می، ظرفیت تولید کارخانه تسلا در شانگهای بهبود یافته است.

تقاضای بالای انباشته در دو ماه گذشته، در کنار پرداخت یارانه‌های مختلف و سیاست‌های ترجیحی دولت‌های محلی، باعث افزایش فروش تسلا در ماه ژوئن شد. در مورد خودروی مدل «Qin PLUS» از شرکت «BYD» این نکته را باید خاطر نشان کرد که بعد از جبران کاهش تولید، در ماه جولای ۱۰ هزار و ۳۵۵ دستگاه از این مدل به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۴۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته، کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده