تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۷۰۴۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
از ابتدای سال‌جاری تاکنون؛

حدود ۳۵ میلیارد ریال پرونده تخلف فروش سیمان در هرمزگان تشکیل شد

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از تشکیل ۴۵ پرونده تخلفاتی در زمینه عرضه سیمان از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد و گفت: ارزش این پرونده‌ها افزون بر ۳۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال بوده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالرضا پیروی‌منش روز یک‌شنبه افزود: این واحد‌های عرضه سیمان تخلف‌هایی مانند گران فروشی و عرضه خارج از شبکه داشته‌اند که با آن‌ها برخورد و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت تداوم خواهد داشت، بیان داشت: با استفاده از توان و ظرفیت تمامی دستگاه‌های نظارتی استانی رصد و پایش بازار استمرار داشته و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خرید سیمان به بورس واگذار شده است، اظهارداشت: این اقدام در راستای حذف واسطه‌ها در زمینه فروش سیمان انجام می‌شود و عاملان فروش و توزیع سیمان با کد بورسی می‌توانند خرید سیمان را انجام دهند.

پایداری شرایط عرضه سیمان در هرمزگان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: هم اکنون شرایط عرضه سیمان در هرمزگان پایدار است و مشکلی بابت کمبود آن نداریم.

پیروی منش یادآورشد: ستاد خبری سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان با شماره تلفن گویای ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد و شکایت‌های مردمی از واحد‌های صنفی متخلف است.

کارخانه سیمان هرمزگان واقع در شهرستان بندرخمیر به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان کشور است که ظرفیت اسمی تولید روزانه آن به ۶ هزار تن می‌رسد.

طرح اولیه کارخانه سیمان هرمزگان در بندرخمیر معادل سه هزار تن در روز در نظر گرفته شده بود که بدلیل نیاز استان هرمزگان و استان‌های همجوار همچنین امکان تولید محصولات، ظرفیت طرح به میزان ۲ برابر افزایش یافت.

خط یک با ظرفیت روزانه سه هزار تن کلینکر در سال ۱۳۷۶ و خط ۲ با ظرفیت مشابه در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید.

سیمان هرمزگان در راستای ارتقای سطح مدیریت در شرکت از سال ۲۰۰۳ تاکنون موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت شده است که اخذ گواهینامه‌های مربوط به صورت مستمر از مووسسه (IMQ) ایتالیا موید این مطلب است.

این شرکت به عنوان نخستین شرکت سیمانی موفق به اخذ سیستم مدیریت جامع در استاندارد ملی ایران ISIRI ۱۳۰۰۰ که علاوه بر موارد یادشده شامل مدیریت استراتژیک و سازماندهی محیط کار ۵ S شده است.

سیمان هرمزگان درسال‌های گذشته بار‌ها موفق به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت، واحد نمونه محیط زیست، صادرکننده نمونه، لوح سپاس برای عملکرد مناسب در شاخص‌های بهره وری شده است.

کارخانه سیمان هرمزگان در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و نزدیکی شهر ساحلی بندرخمیر قرار دارد و برای ۶۰۰ نفر شغل فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده