تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۷۰۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پاسخ به گزارش روزنامه مردم سالاری با عنوان «کیسه سیمان از ۳۵ هزار تومان در بورس کالا تا ۷۰ هزار تومان در مرکز آمار/ سیمان چند نرخی شد»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه مردم سالاری با عنوان «کیسه سیمان از ۳۵ هزار تومان در بورس کالا تا ۷۰ هزار تومان در مرکز آمار/ سیمان چند نرخی شد»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

گزارش این روزنامه در خصوص موضوع سیمان مورد تایید نیست، چرا که سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود و قیمت برای هر تن سیمان فله‌ای ۶۵۵ هزار تومان وقیمت هر کیسه سیمان تیپ ۲ و خاکستری ۵۰ کیلویی بین ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان در بورس کالا است که عرضه می‌شود.

قیمت‌های سیمان سفید و سایر سیمان‌های رنگی متفاوت است، در این گزارش سیمان خاکستری مورد نظراست که قیمت آن را ۵۲ هزار تومان اشاره کرده بودند که مورد تایید نیست چرا که قیمتی که در بورس عرضه و به فروش می‌رسد حدود ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان است وبه قیمت سیمان ازدرب کارخانه ۹ درصد ارزش افزوده، ۱۵ درصد سود صاحب کارخانه و ۱۰ درصد نیزهزینه حمل و نقل افزوده می‌شود که در مجموع هر کیسه سیمان خاکستری حدود ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

سیمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد کیسه‌ای بین ۴۹ تا ۵۲ هزار تومان است و فله‌ای آن ۸۲۵ هزار تومان قیمت دارد و این نرخ بستگی به مسافت از درب کارخانه تا مقصد دارد بنابراین قیمت‌هایی که اعلام شده اند کذب است.

لازم به ذکر است که هر هفته در بورس کالا بین یک میلیون و صد هزار تا یک میلیون و دویست هزار تن سیمان عرضه می‌شود. همچنین دو تا سه میلیون تن سیمان در انبار‌های تولیدکنندگان موجود است و بین ۱۰ تا ۱۲ تن کیلینکر آماده عرضه است.

گفتنی است که مشکل برق واحد‌های سیمانی هم تا حدودی برطرف شده بنابراین در خصوص تولید سیمان نیز مشکل خاصی نداریم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده