تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۷۱۱۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کاهش قیمت یک تا ۱۳ میلیون‌تومانی خودرو‌های داخلی در بازار

بازار خودرو‌های داخلی سقوط کرد

‌می‌متالز - بازار خودرو‌های داخلی در آخرین روز‌های هفته گذشته با کاهش قیمت محسوسی سقوط کرد. این کاهش قیمت در میان خودرو‌های داخلی به‌گونه‌ای بود که تنها دو مدل خودرو سمند LX و سمند EF۷ به‌نسبت روز قبل از آخرین روز هفته با ثبات قیمت همراه بودند و مابقی خودرو‌ها با کاهش قیمت محسوس در بازار آزاد به‌کار خود پایان دادند.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو‌های داخلی در آخرین روز‌های هفته گذشته با کاهش قیمت محسوسی سقوط کرد. این کاهش قیمت در میان خودرو‌های داخلی به‌گونه‌ای بود که تنها دو مدل خودرو سمند LX و سمند EF۷ به‌نسبت روز قبل از آخرین روز هفته با ثبات قیمت همراه بودند و مابقی خودرو‌ها با کاهش قیمت محسوس در بازار آزاد به‌کار خود پایان دادند. این درحالی است که بازار خودرو‌های داخلی در آخرین روز هفته گذشته با کاهش یک تا ۱۳ میلیون‌تومانی همراه بود. جایی که خودرو پژو ۲۰۷ دو رنگ MC با ۱۳ میلیون‌تومان کاهش به ۴۶۴ میلیون‌تومان رسید. همچنین روند کاهش قیمت خودرو‌های چینی نیز به‌صورت محسوس در آخرین روز هفته گذشته دنبال شد و اغلب خودرو‌های این گروه نیز با کاهش قیمت همراه بودند. کاهش قیمت خودرو‌های چینی در بازار آزاد بین یک تا ۵۵ میلیون‌تومان بود و خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز در بازار آزاد نموداری کاملا نزولی داشتند. جایی که این گروه از خودرو‌ها با کاهش قیمت ۵ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی در بازار آزاد به‌کار خود در هفته گذشته پایان دادند. از طرفی خودرو‌های خارجی لوکس نیز در بازار آزاد همچنان روند ثابتی را به‌لحاظ قیمت دنبال می‌کنند. قطعا دلیل کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد را باید ریزش ادامه‌دار نرخ ارز و خبر‌هایی دانست که از توافقات برجام به‌گوش می‌رسد. اتفاقی که درچند روز اخیر به‌طور کلی روی بازار خودرو تاثیر گذاشته است.

گزارش‌های میدانی از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با کاهش قیمت همراه بودند که از آن جمله می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد. هیوندای آزرا (۱۰۰ میلیون‌تومان)، دیگنیتی (۵۵ میلیون‌تومان)، هیوندای سانتافه (۵۰ میلیون‌تومان)، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ (۵۰ میلیون‌تومان)، فیدلیتی هفت‌نفره (۳۵ میلیون‌تومان)، فیدلیتی پنج‌نفره (۳۰ میلیون‌تومان)، سوزوکی ویتارا (۲۰ میلیون‌تومان) و پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC (۱۳ میلیون‌تومان).

امروز نیز قصد دارد بهای خودرو‌های موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار داد.

بازار خودرو‌های داخلی سقوط کرد

بازار خودرو‌های داخلی در آخرین روز هفته گذشته اغلب با کاهش قیمت همراه بود و تنها ۲ خودرو سمند LX و سمند EF۷ در بازار با ثبات قیمت همراه بودند. بر این اساس سمند LX داشبورد جدید (۳۱۰ میلیون‌تومان) و سمند EF۷ با بهای ۳۴۵ میلیون‌تومان بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند. از طرفی بهای پژو ۴۰۵ GLX با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۳ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه با دو میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۳ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ SLX با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۰ میلیون‌تومان، پارس سال XU۷ با دو میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۹ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۲ میلیون‌تومان، پارس TU۵ با دو میلیون‌تومان کاهش به ۳۶۹ میلیون‌تومان، پارس TU۵ سفارشی با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۳۹۶ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۳۹۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با ۶ میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۱ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به ۶۰۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۱۳ میلیون‌تومان کاهش به ۴۶۴ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۶ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۳ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۵ میلیون‌تومان، رانا پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۲ میلیون‌تومان، رانا پلاس سقف شیشه‌ای با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۵ میلیون‌تومان، تارای دنده‌ای با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۴۴۲ میلیون‌تومان، تارای اتومات با ۶ میلیون‌تومان کاهش به ۵۸۱ میلیون‌تومان، سمند EF۷ دوگانه با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۴۲۱ میلیون‌تومان، سورن پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۶ میلیون‌تومان، دنای معمولی با کروز با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۳ میلیون‌تومان، دنا پلاس با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۳۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو با ۸ میلیون‌تومان کاهش به ۴۷۱ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۳ میلیون‌تومان، وانت آریسان با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۲۶۳ میلیون‌تومان، پراید ۱۱۱ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۱ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۱ با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۱۸۰ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۲ با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۱۷۷ میلیون‌تومان، پراید ۱۵۱ آپشنال با یک میلیون‌تومان کاهش به ۱۷۷ میلیون‌تومان، تیبا صندوقدار با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۱ میلیون‌تومان، تیبا ۲ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۷ میلیون‌تومان، ساینا با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۱ میلیون‌تومان، نیسان آپشنال با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۲۶ میلیون‌تومان و کوییک S با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۲۲ میلیون‌تومان رسید.

کاهش قیمت محسوس چینی‌ها در بازار آزاد

اغلب خودرو‌های چینی در آخرین روز هفته گذشته با ثبات قیمت در بازار آزاد به‌کار خود پایان دادند. این درحالی است که در کنار ثبات قیمت خودرو‌ها در بازار شاهد کاهش قیمت محسوس برخی خودرو‌های چینی در بازار آزاد بودیم. جک S۵ نیوفیس با یک‌میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان، جک S۵ موتور ۲۰۰۰ با ۹۳۰ میلیون‌تومان، جک S۳ مدل ۱۴۰۱ با ۷۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۶۴۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای با ۳۴۱ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای با ۳۵۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۲۰ اتومات با ۶۱۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای با ۴۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ اتومات با ۶۲۵ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، چانگان CS۳۵ با ۶۴۰ میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید با ۸۱۴ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۸۹۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. از طرفی جک T۸ با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۱۶۳ میلیون‌تومان، جک J۴ با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۹ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۵۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۳۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۱۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۳۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۳۵ میلیون‌تومان و هایما S۷ پلاس با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۹۷۲ میلیون‌تومان رسید.

پریمیوم‌ها روی نوار کاهش قیمت

خودرو‌های خارجی پریمیوم شامل مدل‌هایی هستند که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودرو‌های برند‌های خارجی بازار هستند. تمام خودرو‌های خارجی پریمیوم در آخرین روز هفته در کنار ثبات بها با کاهش قیمت محسوس نیز همراه بودند. هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با یک‌میلیارد و ۸۵ میلیون‌تومان، مزدا ۳ با یک‌میلیارد و ۴۴۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳ با یک‌میلیارد و ۳۹۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودرو‌هایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و ثابت بودند. از طرفی هیوندای الانترا با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۷۹۵ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۲۵ میلیون‌تومان و سوزوکی ویتارا با ۲۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان رسید.

ثبات قیمت خارجی‌های لوکس در بازار

خودرو‌های خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار هستند. این گروه خودرو‌ها در آخرین روز هفته درتمام خودرو‌ها ثبات قیمت را تجربه کردند. جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان در بازار با ثبات قیمت همراه بودند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده