تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۱۷۰۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
افزایش قیمت ۳۸ میلیون‌تومانی دیگنیتی در بازار چینی‌ها

رکود خرید و فروش خودرو‌های داخلی تشدید شد

‌می‌متالز - بازار خودرو در روز گذشته همچنان به‌واسطه افزایش نرخ ارز روند صعودی داشت. البته روند افزایش نرخ ارز از ظهر دیروز ادامه داشت و به‌یک‌باره در ساعات میانی روز، بازار ارز روند نزولی به‌خود گرفت.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو در روز گذشته همچنان به‌واسطه افزایش نرخ ارز روند صعودی داشت. البته روند افزایش نرخ ارز از ظهر دیروز ادامه داشت و به‌یک‌باره در ساعات میانی روز، بازار ارز روند نزولی به‌خود گرفت. اتفاقی که سبب شد نرخ ارز روز گذشته طی چند ساعت حدود ۶۰۰ تومان کاهش داشته باشد. درچنین شرایطی قیمت اغلب خودرو‌های داخلی با افزایش از طرف فروشندگان اعلام می‌شد. اتفاقی که توانست رکود بازار خودرو را به‌واسطه افزایش قیمت تشدید کند. خودرو‌های داخلی علاوه‌بر ثبات قیمت برخی مدل‌ها، اغلب با افزایش بها همراه بود و در این میان تعداد محدودی از خودرو‌ها نیز افت قیمت را تجربه کردند. خودرو‌های داخلی روز گذشته افزایش قیمت یک تا ۸ میلیون‌تومانی را تجربه کردند و در این میان، اما خودرو‌های چینی رکورد دیگری را ثبت کردند. خودرو‌های چینی در بازار روز گذشته افزایش قیمت ۳ تا ۳۸ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که خودرو دیگنیتی با ۳۸ میلیون‌تومان افزایش بها رکورد گرانی خودرو‌های چینی در یک روز را شکست. خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز علاوه‌بر ثبات قیمت در اغلب مدل‌ها با افزایش بهای ۱۰ تا ۸۰ میلیونی در بازار روز گذشته همراه بودند. جایی که هیوندای آزرا با ۸۰ میلیون‌تومان بیشترین تغییر را در میان خودرو‌های خارجی پریمیوم در بازار داشت. در این میان، اما خودرو‌های خارجی لوکس نیز همچنان ثبات قیمت خود را حفظ کرده و با روندی ثابت در بازار به‌کار خود ادامه دادند.

افزایش قیمت خودرو در روز گذشته قطعا ناشی از رشد نرخ ارز در ساعات پایانی دوشنبه و ابتدای روز سه‌شنبه است که سبب تحریک بیشتر بازار شده است. جایی که به‌یک‌باره نرخ ارز که در ساعات ابتدایی روز گذشته ۲۹ هزار و ۶۸۰ تومان بود، به ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان در ساعات پایانی روز رسید. این اتفاق در بازار ارز سبب ایجاد نوسان زیادی در بازار خودرو شد و به‌این صورت بازار خودرو‌های داخلی بیشتر از هر زمان دیگری از وجود مشتری خالی ماند.

بازار خودرو‌های داخلی همچنان پر نوسان

خودرو‌های داخلی در روز گذشته به‌رغم ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، اغلب با افزایش قیمت همراه بودند. در این میان، اما تعداد انگشت‌شماری خودرو نیز بودند که با کاهش قیمت جزئی در بازار به‌کار خود ادامه دادند. دراین میان پژو ۴۰۵ GLX دوگانه (۳۰۷ میلیون‌تومان)، پارس TU۵ سفارشی (۳۹۴ میلیون‌تومان)، سمند EF۷ (۳۴۶ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو اتومات (۵۰۱ میلیون‌تومان)، وانت آریسان (۲۶۰ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۷ میلیون‌تومان)، تیبا صندوقدار (۲۰۰ میلیون‌تومان) و تیبا ۲ با بهای ۲۰۷ میلیون‌تومان خودرو‌هایی بودند که در روز گذشته بدون تغییر در بازار آزاد قیمت‌گذاری شدند. همچنین بهای پژو ۴۰۵ GLX با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۲۹۲ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ SLX با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۰ میلیون‌تومان، پارس سال XU۷ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۷ میلیون‌تومان، پارس TU۵ با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۳۶۷ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۳۹۳ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۳۹۹ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۶۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۴۶۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۲۹۷ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۷ میلیون‌تومان، رانا پلاس با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۲ میلیون‌تومان، رانا پلاس سقف شیشه‌ای با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۳۲ میلیون‌تومان، سورن پلاس با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۳۵ میلیون‌تومان، دنای معمولی با کروز با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۴۰۴ میلیون‌تومان، تارا دنده‌ای با ۸ میلیون‌تومان افزایش به ۴۴۵ میلیون‌تومان، تارا اتومات با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۵۷۷ میلیون‌تومان، پراید ۱۱۱ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۳ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۱ با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۱۸۲ میلیون‌تومان، پراید ۱۵۱ آپشنال با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۱۷۷ میلیون‌تومان، ساینا با یک میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۲ میلیون‌تومان و نیسان آپشنال با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۲۶ میلیون‌تومان رسید. در این میان قیمت خودرو‌هایی مانند پژو پارس دوگانه با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۴ میلیون‌تومان، سمند LX داشبورد جدید با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۷ میلیون‌تومان، سمند EF۷ دوگانه با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۲۵ میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۷۰ میلیون‌تومان رسید که در بازار روز گذشته خلاف جهت بازار حرکت کرده و کاهش قیمت جزئی را تجربه کردند.

افزایش قیمت ۳۸ میلیونی دیگنیتی چینی

خودرو‌های چینی در روز گذشته علاوه‌بر ثبات بها، با افزایش قیمت در برخی مدل‌ها نیز همراه بودند. البته در شرایط افزایش قیمت بازار ارز و خودرو‌های داخلی و چینی ۲ خودرو جک J۴ و چانگان CS۳۵ با کاهش قیمت همراه بودند. جک S۵ موتور ۲۰۰۰ با ۹۳۰ میلیون‌تومان، جک S۳ مدل ۱۴۰۱ با ۷۶۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید با ۸۱۷ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۸۵ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۸۸۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. از طرفی بهای جک T۸ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۱۶۵ میلیون‌تومان، جک S۵ نیوفیس با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۳۸ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۲۶۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۱۸۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۲۱۵ میلیون‌تومان و هایما S۷ پلاس با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۹۷۲ میلیون‌تومان رسید. در این میان دو خودرو جک J۴ با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۵ میلیون‌تومان و چانگان CS۳۵ با ۶ میلیون‌تومان کاهش به ۶۴۲ میلیون‌تومان رسید.

افزایش قیمت محصولات هیوندای و مزدا ۳

خودرو‌های خارجی پریمیوم شامل مدل‌هایی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودرو‌های برند‌های خارجی بازار هستند. خودرو‌های خارجی پریمیوم در روز گذشته اغلب با ثبات قیمت همراه بودند و برخی خودرو‌ها مانند هیوندای سانتافه، هیوندای آزرا و مزدا ۳ با افزایش قیمت همراه بودند. هیوندای اکسنت با یک میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۷۹۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۲۴۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳ با یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودرو‌هایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و بهایشان ثابت بود. از طرفی بهای هیوندای سانتافه با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۸۰ میلیون‌تومان افزایش به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان و مزدا ۳ با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۴۸۰ میلیون‌تومان رسید.

لوکس‌ها توجهی به‌افزایش نرخ ارز ندارند

خودرو‌های خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار هستند. این گروه خودرو‌ها در روز گذشته همچنان با وجود افزایش قیمت خودرو‌های داخلی و افزایش نرخ ارز در بازار ثبات قیمت داشتند. جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان در بازار با ثبات قیمت همراه بودند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده