تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۷۱۸۱۱
سرویس خبر : زمین شناسی
در قالب طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معادن کشور محقق شد:

پیشرفت ۶۰ درصدی تهیه نقشه‌های زمین شناسی در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کردستان از پیشرفت ۶۰ درصدی تهیه نقشه‌های زمین شناسی در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معادن کشور بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت کردستان را تحت پوشش مطالعات زمین‌شناسی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم قرار داده‌ایم و لایه‌های زمین‌شناسی، اکتشافات چکشی و لایه اکتشافات ژئوشیمیایی در حال انجام و تهیه است و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اهداف و برنامه‌های خود را در قالب طرح تحول در استان‌های مختلف اجرا می‌کند و بعد از بیرجند که به صورت پایلوت اجرا شد، استان کردستان اولین استان کشور است که این طرح از اردیبهشت سال جاری شروع و در حال اجرا است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کردستان درباره اهداف و مزایای انجام طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معادن کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش هزینه‌ها یکی از اهداف این طرح انتقال تجربه از کارشناسان با تجربه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به کارشناسان جوان و تربیت نیرو‌های جوان بومی است.

وی افزود: همچنین کارگاه آموزشی روش‌های نوین تهیه نقشه‌های ژئوشیمی و اقتصادی بر مبنای استاندارد مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم به صورت تئوری و بازدید صحرایی در سنندج آغاز به کار کرده و طی ۹ روز در سه شهرستان سنندج، سقز و مهاباد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده