تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۷۱۸۳۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پلت فرم اختصاصى PS ۱ کرمان موتور رونمایى شد

می متالز - مدیرعامل کرمان موتور از تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: براى طراحى و توسعه پلت فرم PS۱ نزدیک به ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذارى انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت کرمان موتور با رونمایى از پلت فرم اختصاصى این شرکت تحت عنوان PS۱، که به صورت ماکت عرضه شده بود بخشى از توانایی هاى خود را به نمایش گذاشت.

اصلى تربن ویژگى این پلت فرم، طراحى به روز و مدرن از خودرویى است که بر مبناى جک جى ۴ شکل گرفته است. جلو و عقب کاملا متفاوت این خودرو نیز حاصل کار حسن وفایى طراح بومى شرکت است که تلاش کرده با لحاظ کردن المان هایى اختصاصى، اتومبیلى مدرن، زیبا و در عین حال کارآمد را خلق کند.

اگرچه به نظر مى رسد که پلت فرم به نمایش در آمده، طرح نهایى از این خودرو نباشد و تغییراتى جزیى را در محصول نهایى شاهد باشیم، اما آنچه مشخص است طراح خودرو به منظور اعمال تغییراتى مینور، قبل از هر چیز به سراغ چراغ هاى خودرو رفته و گرافیکى را براى آن در نظر گرفته که چهره اى مستقل را به آن بخشیده است. وى در طراحى خود، به جزییاتى براى اسپرت‌تر کردن خودرو نیز توجه ویژه اى داشته است.

در مراسم رونمایى PS۱، سامان فیروزى، مدیرعامل شرکت کرمان موتور در خصوص این پلت فرم گفت: فاز اولیه طراحى PS۱ در سال ٩٧ آغاز شد، تا سال ٩٩ امور مهندسى، تولید قالب‌ها و خدمات تست و آزمایش آن انجام شد. از سال ۱۴۰۰ هم قطعه سازى‌ها در برنامه تولید قرار گرفت و حدود ٨٥ درصد قطعات این پلت فرم تولید داخل است.

وى با اشاره به موتور ١.٥ لیترى در نظر گرفته شده براى این سدان کامپکت گفت: قدرت این خودرو ۱۲۰ اسب بخار است.PS۱ در بخش فنى مجهز به یک موتور ١.٥ لیترى بهینه سازى شده است که با یک گیربکس CVT سینک شده است. این سدان در نسخه‌های گیربکس دستی و اتوماتیک با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

فیروزى گفت: این پلت فرم توسط کارشناسان و طراحان کرمان موتور در داخل استایل شده و در ایتالیا خدمات مهندسى آن انجام شده است. در حال حاضر نیز در حال انجام تست هاى اولیه هستیم و انشالله از زمستان امسال تولید انبوهش را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل کرمان موتور گفت: هدف گذارى صورت گرفته، عرضه ٣ محصول بر روى این پلت فرم است: یک سدان در سگمنت B، یک کراس اور در سال ۱۴۰۲ و یک مینى اس یو وى که از برنامه هاى توسعه این پلت فرم تا سال ۱۴۰۳ است. پلت فرمى که قابلیت تطبیق با استاندارهاى یورو ٦ را دارد.

فیروزى در بخش دیگرى از سخنان خود گفت: سرمایه گذارى هاى صورت گرفته براى این پلت فرم ۳۰ میلیون دلار بوده و برنامه ریزى ما تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بر روى این پلت فرم است.

وی در خصوص تولید خودروى برقى با اشاره به آماده شدن مقدمات و زیرساخت‌ها از سوى شرکت مپنا گفت: در صورت فراهم شدن مقدمات از جمله ساخت ایستگاه شارژ که برنامه ریزى هاى آن در حال اجرا است- خودروى برقى تا تابستان ۱۴۰۲ به تولید خواهد رسید. او همچنین از عرضه نسخه اتوماتیک T۸ تا تابستان آینده گفت.

فیروزى این امید را داد که در صورت آزاد شدن واردات خودرو، همکارى کرمان موتور با هیونداى براى تولید خودروهاى زیر ۲۰ هزار دلار از سر گرفته شود.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده