تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۱۸۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مخالفت جدی رئیس جمهور برای واگذاری معدن خواف به استقلال و پرسپولیس

‌می‌متالز - نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت: رئیس جمهور و وزیر صمت تصمیمی درخصوص واگذاری معدن سنگان خواف به باشگاه استقلال و پرسپولیس ندارند و به هیچ عنوان موافق واگذاری نیستند.

به گزارش می‌متالز، حجت السلام والمسلمین اکبر احمدپور اظهار داشت:در روز‌های اخیر ویدئویی مبنی بر درخواست و مکاتبه مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس به ریاست جمهور مبنی بر اینکه یکی از معادن سنگان خواف در اختیارشان قرار بگیرد تا مشکلات مالی خود را برطرف کنند را شاهد بودیم.

وی گفت: مدیران باشگاه مذکور بر این باور بودند که ریاست جمهور با این درخواست موافقت کرده اند و به وزیر صمت دستور اقدام لازم جهت واگذاری را صادر کرده اند.

وی گفت: این اقدام فارغ از صحت و سقم می‌باشد و اول اینکه خلاف اخلاق، خلاف عدالت و خلاف سوگند رئیس جمهوری است چرا که بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی باید ایشان مروج اخلاق و پشتیبان عدالت و همچنین مدافع حقوق آحاد مردم در کشور باشند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:چگونه می‌توان این اقدام را اخلاقی و شرعی به شمار آوریم که معدنی را در خواف از مردم محروم این منطقه که مستحقان واقعی و اولویت داران درجه یک دریافت معادن هستند دریغ کنیم و در اختیار عده‌ای دیگر قرار دهیم.

احمدپور نیز در جهت پیگیری این موضوع با برقراری تماس تلفنی با وزیر صمت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به شدت این موضوع را تکذیب کرده و گفته اند من و ریاست جمهور هیچ تصمیمی نداریم و هرگز موافق واگذاری معادن به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده