تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۳
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۲۷۲۰۳۳
سرویس خبر : انرژی
در جریان نظارت ستادی از شهرستان پلدختر؛

بازدید رئیس مجلس از شرکت پتروپالایش خورشید زاگرس/ قالیباف: پلدختر بر روی گلوگاه انرژی کشور قرار دارد

‌می‌متالز - رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از شرکت پتروپالایش خورشید زاگرس، گفت: پلدختر با توجه به مجاورت در کنار تنگه فنی، جای محرومی نیست و بر روی گلوگاه انرژی کشور قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز از نظارت ستادی خود با حضور در شهرستان پلدختر، از شرکت پتروپالایش خورشید زاگرس این شهرستان بازدید کرد و در دیدار با مسوولان این واحد تولیدی، گفت: پلدختر با توجه به مجاورت در کنار تنگه فنی، جای محرومی نیست و بر روی گلوگاه انرژی کشور قرار دارد.

این مجموعه در شهرک صنعتی پلدختر واقع در استان لرستان احداث و فاز اول این کارخانه در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در زمان وعده ۲ ساله‌ای که به مردم داده شده بود به بهره‌برداری رسید. مینی پالایشگاه پنج هزار بشکه‌ای با سه هزار میلیاردریال هزینه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار به عنوان اولین واحد در شهرک صنعتی پلدختر افتتاح شد. این واحد صنعتی مواد اولیه‌ای مانند نفت خام، میعانات گازی، وکیوم باتوم و ته ماند برج تقطیر را بعنوان خوراک ورودی دریافت نموده و محصولاتی مانند انواع قیر، انواع فرآورده‌های نفتی و انواع حلال‌ها را تولید می‌کند.

لازم به ذکر است که مردم و شهردار شهر تازه تاسیس سراب حمام که در مجاورت این پالایشگاه قرار دارد در گفت‌وگوی بی‌واسطه با رئیس مجلس به بیان مشکلات خود در زمینه آسفالت خیابان‌ها و تامین آب شرب پرداختند.

کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این نظارت ستادی مشکلات این شهرستان در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی، استمهال دو ساله تسهیلات بانکی سیل زدگان، تکمیل خط راه‌آهن و تکمیل و راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ را مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده