تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۷۲۱۷۸
سرویس خبر : انرژی

اقدام مخفیانه آلمان برای ملی کردن شرکت تابعه گازپروم روسیه

‌می‌متالز - یک روزنامه محلی در گزارشی اعلام کرد که دولت فدرال آلمان به صورت مخفیانه یک شرکت هلدینگ ایجاد کرده است تا در آینده نزدیک شرکت تابعه سابق گازپروم روسیه در آلمان یعنی شرکت "گازپروم ژرمنیا" را تصاحب کرده و ملی اعلام کند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه ولت آم زونتاگ روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که دولت فدرال آلمان به صورت مخفیانه یک شرکت هلدینگ ایجاد کرده است تا در آینده نزدیک شرکت تابعه سابق گازپروم روسیه در آلمان یعنی شرکت "گازپروم ژرمنیا" را تصاحب کرده و ملی اعلام کند.

گازپروم ژرمنیا که در حال حاضر نام خود را به امنیت انرژی برای اروپا (SEFE) تغییر داده است و توسط آژانس شبکه فدرال مدیریت می‌شود.

در عین حال، نام شرکت هلدینگ جدید نیز مشابه نام شرکت تابعه گازپروم روسیه است و شرکت هولدینگ امنیت انرژی برای اروپا SEEHG نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، دو وکیل از موسسه حقوقی CMS Hasche Sigle به عنوان مدیران عامل این هلدینگ جدید منصوب شدند.

گازپروم ژرمنیا، یکی از شرکت‌های تابعه گازپروم روسیه، قبلاً برخی از بزرگترین تأسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی این کشور را اداره می‌کرد. این شرکت به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه توقیف شد.

در ماه ژوئن، بلومبرگ گزارش داد که دولت آلمان قصد دارد تا ۱۰ میلیارد یورو (۱۰.۴ میلیارد دلار) برای نجات گازپروم ژرمنیا که توسط تنظیم کننده انرژی این کشور در آوریل مصادره شده بود، اختصاص دهد.

در آن زمان، این سازمان نظارتی اعلام کرده بود که این شرکت را در راستای منافع آلمان و اروپا اداره خواهد کرد.

گازپروم در واکنش به این توقیف، گازرسانی به این شرکت را که حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب در روز بود، متوقف کرد و در ۱۱ می، گازپروم ژرمنیا مورد تحریم روسیه قرار گرفت.

این شرکت متعاقباً توسط شرکای تجاری کنار گذاشته شد و با مشکلات نقدینگی مواجه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده