تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۱۴۴۹
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۱۰ درصدی قیمت گاز در اروپا

‌می‌متالز - به دنبال اعلام اخیر شرکت گازپروم روسیه مبنی بر تعطیلی سه روزه خط لوله نورد استریم ۱ برای تعمیر و نگهداری، قیمت گاز طبیعی در اروپا روز دوشنبه ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، به دنبال اعلام اخیر شرکت گازپروم روسیه مبنی بر تعطیلی سه روزه خط لوله نورد استریم ۱ برای تعمیر و نگهداری، قیمت گاز طبیعی در اروپا روز دوشنبه ۱۰ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های بورس بین قاره‌ای لندن، قیمت معاملات آتی گاز برای ماه سپتامبر در هاب TTF هلند افزایش یافت و به ۲۷۵.۹ یورو (۳۸۵.۵ دلار) در هر مگاوات ساعت یا حدود ۲۹۰۵ دلار در هر هزار متر مکعب در ساعت رسید.

این بالاترین قیمت گاز طبیعی در بازار نقدی اروپا از ۸ مارس محسوب می‌شود.

افزایش قیمت گاز از اواخر هفته گذشته میلادی آغاز شد، پس از آن که گازپروم اعلام کرد که تنها توربین عملیاتی خط لوله نورد استریم ۱ برای تعمیرات از ۳۱ اوت تعطیل می‌شود و ترانزیت گاز از طریق این خط لوله تا ۲ سپتامبر به طور کامل متوقف می‌شود.

گازپروم روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از اتمام کار و عدم وجود نقص فنی در این واحد (توربین)، جریان گاز به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز باز می‌گردد.

توقف جریان گاز روسیه به اروپا در حالی مطرح می‌شود که اروپا تلاش می‌کند تا تاسیسات ذخیره گاز را قبل از فصل سرما پر کند. مخازن ذخیره سازی در آلمان باید تا ۱ نوامبر به ۹۵ درصد ظرفیت خود برسند.

طبق گزارش آژانس شبکه فدرال (BNetzA) که اواخر ژوئیه منتشر شد، ذخایر گاز آلمان تنها ۶۶.۸ درصد پر بودند و حتی اگر جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم به میزان فعلی ۲۰ درصد حداکثر ظرفیت خود ادامه داشته باشد، رسیدن به سطح ذخیره سازی ۹۵ درصد تا ماه نوامبر "بدون اقدامات بیشتر به سختی قابل دستیابی است. "

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده