تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۷۲۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

خودرویی‌ها همچنان رتبه اول ارزش معاملات را دارند

‌می‌متالز - در جریان چهارمین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۴۳ واحد (۰.۰۴ درصد) افزایش به رقم ۴۱۰ هزار و ۷۷۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳ هزار و ۸۷۵ واحدی (۰.۲۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۴۱ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز، سه‌شنبه، ۸ شهریور ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۲ هزار و ۱۲۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۴۰۰ معامله به ارزش یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۳۶۴ معامله به ارزش یک هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۰ هزار و ۵۰۳ معامله به ارزش ۹۹۳ میلیارد ریال و گروه اداره بازار‌های مالی با ۱۳ هزار و ۱۷ معامله به ارزش ۸۵۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۳۵۳ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۲۵۲ واحد، شرکت فولاد خراسان با ۱۳۸ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۱۳۳ واحد و شرکت پتروشیمی خراسان با ۱۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۳۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۶۴۳ واحد، شرکت ایران خودرو با ۴۷۸ واحد، شرکت سایپا با ۳۷۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۸ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰۹ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۳.۹ واحد، شرکت صنایع مادیران با ۲.۷ واحد، شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال با ۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱.۹ واحد و شرکت حمل و نقل گهرترابر سیرجان با ۱.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، بانک دی با ۴.۴ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۴ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳.۷۴ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۳.۴ واحد و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده