تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۱
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۷۲۴۱۵
سرویس خبر : انرژی

قبض ۱۲ میلیون تومانی برق برای پرمصرف‌ترین تهرانی/ ۵۰۰ هزار واحد مجانی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: در تابستان بیش از ۲.۳ میلیون مشترک پاداش صرفه‌جویی گرفتند، اما قبض ۱۲ میلیون تومانی هم صادر شد!

به گزارش می‌متالز، کامبیز ناظریان درباره شبکه برقی تهران اعلام کرد: با محدودیت‌های سنواتی در مساله برق روبرو بوده و در سال گذشته محدودیت‌هایی برای مردم در بخش خانگی، تجاری و کسب‌وکار‌ها اعمال شد، اما با آغاز به کار دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی منسجمی برای پایداری شبکه برق در تابستان با در دستور کار قرار گرفتن ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفت که بخش اعظم این برنامه در مدیریت عرضه و تقاضا بود.

علاوه بر برنامه افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق، اقدامات موثری در زمینه ثبت رکورد بی سابقه اتمام تعمیرات نیروگاهی در پایان اردیبهشت با تلاش شبانه روزی صورت گرفت که در پایداری شبکه برق تابستان و گذر از تابستان بدون خاموشی بسیار مهم بود.

پیک مصرف برق تابستان به رقم بی سابقه ۶۹.۵ هزار مگاواتی رسید و نیاز مصرف برق تهران ۵.۳۵ هزار مگاوات بود که نسبت به اوج نیاز مصرف سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشت. سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ مگاوات خاموشی در زمان پیک در تهران رخ داد، اما در سال جاری با وجود افزایش ۴۰۰ مگاوات، برق به صورت پایدار و بدون اعمال خاموشی تأمین شد.

در تابستان تهران بیش از ۲ میلیون مشترک در زمینه کاهش مصرف برق، مشارکت داشت و معادل ۱۵۰ مگاوات در پیک تابستان، توسط مشترکین خانگی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی صورت گرفت.

بیش از ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار صورتحساب صادر شده و بیش از ۲.۳ میلیون مشترک پاداش صرفه‌جویی گرفتند و در این بین برای بیش از ۵۰۰ هزار مشترک با اعمال پاداش صرفه‌جویی، صورت حساب صفر صادر شد.

مشترکان پرمصرف برق که هر چند اندک هستند و بیش از ۴۰ برابر یک مشترک عادی مصرف برق دارند، اما قبوض برق بیش از ۱۲ میلیون تومانی صادر شده است. البته بیش از ۸۰ درصد مشترکان برق تهران الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند و بسیاری از مشترکان، خوش مصرف هستند.

همچنین در بخش ادارات شاهد ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق در زمان پیک بوده و با استفاده از ظرفیت مولد‌های خودتأمین، ۱۵۰ مگاوات دیگر نیز از نیاز مصرف برق شبکه در زمان پیک کاهش پیدا کرد و در مجموع ۶۰۰ مگاوات صرفه‌جویی و کاهش نیاز مصرف برق رقم خورد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده