تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۵۴
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۱۶۰۸۷
سرویس خبر : انرژی

صدور قبض ماهیانه ۱۵ میلیون تومانی برق برای مشترکان پر مصرف تهرانی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، گفت: قبض برق ۲۰۰ مشترک پرمصرف تهرانی به صورت ماهانه ۱۵ میلیون تومان صادر شد.

به گزارش می‌متالز، کامبیز ناظریان درباره صدور قبض و جریمه مشترکان پرمصرف گفت: سیاست‌ها با اولویت تشویق برنامه‌ریزی شده، اما برای مشترکان پرمصرف نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شد. به طوری که هزینه قبض برق برای این دسته از مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی افزود: مشترکانی میزان مصرف برق آن‌ها دو برابر بیشتر از الگو یعنی بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است با ۳.۵ برابر قیمت تمام شده قبض برق برای آن‌ها محاسبه می‌شود. در تهران سه درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کردند. افرادی که بیش از هزار کیلووات ساعت مصرف برق داشتند در این دسته قرار گرفتند که نیم درصد کل مشترکان را شامل و عمدتا در واحد‌های بزرگ و یا ویلایی سکونت دارند.

این مقام مسوول ادامه داد: ماهانه به طور متوسط دو میلیون تومان قبض برای این دسته از مشترکان صادر شده، اما در این بین برخی معادل ۲۰ مشترک برق مصرف کردند که تعداد آن‌ها ۲۰۰ مشترک بوده و ماهانه ۱۵ میلیون تومان قبض برای این افراد صادر شد. برای مشترکانی که بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند ۱۵۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه شد.

ناظریان توضیح داد:‌میزان صرفه جویی انجام شده تا کنون ۲۲۵ میلیون کیلووات ساعت بوده و ۴۱ درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی و تعدادی نیز بستانکار شدند. تعداد صورت‌حساب‌ها و قبوض صادره در تهران که مشمول پاداش صرفه جویی شدند، ۲.۶ میلیون مورد بوده که ۲۵۰ میلیارد تومان را اختصاص داده است. همچنین پاداش صرفه جویی در هر صورت‌حساب بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده