تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۷۲۶۴۴
سرویس خبر : انرژی

آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه برق

‌می‌متالز - پرداخت بیمه برق مدتی متوقف شده بود؛ اما اکنون در روال قرار گرفته و آن‌طور که سخنگوی صنعت برق اعلام کرده، تاکنون، ۳۰میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت‌دیده پرداخت شده، مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

به گزارش می‌متالز، در قبوض برق هزینه‌ای تحت عنوان بیمه برق از مشترکان اخذ می‌شود که برای مشترکان شهری خانگی ۱۰۰تومان، مشترکان تجاری شهری، هزار تومان و برای مشترکان روستایی نصف این مبلغ تعریف شده است و براساس آن اگر مشترکی دچار حادثه برقی شود، می‌تواند حق خود را مطالبه کند. به عبارت دیگر براساس بیمه مشترکان، اگر خسارتی بر دارایی مشترکان خانگی یا سایر مصارف تحمیل شود که منشأ آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد. ممکن است این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش‌سوزی اتفاق افتاده باشد، در این شرایط نیز اگر ارگان‌های ذی صلاح تایید کنند که منشأ خسارت برق است، متناسب با مستنداتی که واحد‌های ذی‌ربط ارائه می‌دهند، امور مالی لازم انجام و مبلغ برآوردی محاسبه می‌شود و مراحل بعدی ادامه دارد. سخنگوی صنعت برق گفت: از ۹۵‌هزار پرونده ثبت‌شده در سامانه بیمه توانیر، حدود ۷۰‌هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است. به دو گروه از پرونده‌ها یا پرداخت خسارت انجام نشده یا خسارتی تعلق نمی‌گیرد؛ گروه نخست موارد دارای نقص در پرونده و گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمه گر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاع رسانی شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۷میلیارد تومان خسارت بابت پرونده‌های رسیدگی‌شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است، اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، حدود ۵۰میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت‌دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است. سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکرده اند، اما با هماهنگی صورت‌گرفته با شرکت بیمه گر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال شود تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارت‌ها تسریع شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده