تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۴۵
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۷۲۶۹۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق:

صنایع بورسی و غیر بورسی تا ۳ سال آینده از برق سراسری بی‌نیاز می‌شوند

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: صنایع بزرگ تا سه سال آینده با احداث ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه اختصاصی از برق شبکه سراسری بی‌نیاز خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی از بی نیازی صنایع بزرگ تا سه سال آینده از برق شبکه سراسری با احداث ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه اختصاصی خبر داد و گفت: هزار مگاوات نیروگاه تا پایان سال به ظرفیت تولید برق صنایع اضافه خواهد شد. نخستین واحد نیروگاهی صنایع مرداد ماه در مدار قرار گرفت.

وی افزود: تابستان در صنایع جابجایی بار صورت گرفت. سال جاری در مقایسه با دوره مشابه گذشته انرژی تحویلی به صنایع ۱۵ درصد افزایش یافت. به طوری که ۱۷ درصد در بخش فولاد، بیش از ۱۰ درصد در حوزه سیمان، بیش از ۱۸ درصد در حوزه آلومینیوم و سایر بخش‌ها انرژی بیشتری تحویل مشترکان صنعتی شد.

این مقام مسوول ادامه داد: از ۴۰ میلیون قبض برق صادره از خرداد ماه، ۱۶.۷ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند که مبلغ این صرفه‌جویی ۸۵۰ میلیارد تومان می‌شود و این طرح مدیریت مصرف تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. سالانه با افزایش یک میلیون مشترک جدید خانگی ۴.۵ تا ۵ درصد مصرف خانگی با رشد مواجه می‌شود، ولی از ابتدای سال رشد مصرف برق خانگی منفی ۱.۹ درصد بود که ۱۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق را به دنبال داشت.

به گفته رجبی مشهدی، مصوبه کاهش مصرف بخش اداری به نحومطلوب اجرا شد و با پایش دقیق ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق داشت. در صنایع کوچک درصورتی‌که امکان آن ایجاد شود از مولد‌های مقیاس کوچک استفاده خواهد شد و در این بخش وزارت نیرو پشتیبانی لازم را خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده