تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۷۲۶۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تأمین بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله فولادی برای طرح آبرسانی غدیر

‌می‌متالز - مجری تأمین‌کننده لوله‌های فولادی طرح غدیر گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله فولادی برای طرح آبرسانی غدیر تأمین شد تا مردم خوزستان از آب باکیفیت برخوردار شوند.

به گزارش می‌متالز، «رضا بشارتی زاده» افزود: طرح آبرسانی غدیر یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی است که در دولت سیزدهم محقق شد. طرح آبرسانی غدیر گام بزرگی در جهت تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر رفع محرومیت از چهره خوزستان است.

این فعال صنعت فولاد گفت: برای تکمیل طرح غدیر بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله فولادی باکیفیت تأمین شد و حدود پنج هزار میلیارد ریال نیز از طریق بانک پارسیان در این طرح سرمایه‌گذاری شد.

بشارتی زاده افزود: طرح غدیر آب موردنیاز شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، بستان و ۱۶۰۰ روستا، را از آب شرب باکیفیت تأمین می‌کند.

طرح انتقال آب از سد دز شامل احداث آبگیر از کانال، احداث بزرگ‌ترین ایستگاه پمپاژ آب در کانال پایاب سد دز به ظرفیت ۱۰ مترمکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس تا مخزن متعادل‌کننده، احداث خط لوله فولادی انتقال آب به طول ۷۴ کیلومتر و با قطر ۲۴۰۰ میلی‌متر، احداث خط انتقال برق و ایستگاه پمپاژ شهید چمران در دو فاز و مجموعاً ۵ مترمکعب در ثانیه و خطوط انتقال به طول ۱۰ کیلومتر است.

​با مجموعه اقدام‌های شبانه‌روزی، فشرده، جهادی و تأمین به‌موقع اعتبارات، این بخش از پروژه بزرگ در مدت‌زمان ۱۰ ماه اجرا شد که ۲۶ شهر از جمله شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، بستان و ۱۶۰۰ روستا، از آب شرب باکیفیت، کافی و پایدار طرح آبرسانی غدیر، بهره‌مند شدند.

طرح انتقال آب غدیر خوزستان بزرگ‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه است که از آذرماه ۸۷ از منابع آب سد کرخه کلید خورد، اما به‌منظور بهره‌مندی جمعیت بیشتری از مردم استان و تأمین آب باکیفیت‌تر، منابع آب سد دز به‌عنوان جایگزین انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده