تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۲۴۳۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عامل شرکت لوله‌سازی پارتاک مطرح کرد:

خودکفایی در لوله‌های فولادی با تولید لوله‌های بدون درز

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت لوله‌سازی پارتاک گفت: پروژه احداث کارخانه لوله‌های بدون درز از سال ۱۴۰۰ آغاز شده که با توجه به تکنولوژی پیچیده و منحصر به فرد آن در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی، نیروگاه برق و ... استفاده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هومان یوسفیان مدیرعامل شرکت لوله‌سازی پارتاک، با اشاره به راه‌اندازی خط تولید لوله‌های بدون درز به عنوان یک تکنولوژی منحصر به فرد در کشور اظهار کرد: لوله‌های فولادی به دو بخش بدون درز یا سیملس و درزدار تقسیم می‌شود که لوله‌های بدون درز تکنولوژی تولید آن پیچیده است و در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی، نیروگاه برق و ... استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای بی‌نیازی از واردات که حجم بسیار بالایی داشت و خودکفایی، راه‌اندازی این خط تولید در کشور توسط شرکت لوله‌سازی پارتاک زیرمجموعه هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی پارتاک ادامه داد: عملیات اجرایی طرح از سال ۱۴۰۰ آغاز و تاکنون بخش ساختمانی و اسکلتی آن انجام شده و در مرحله سرویس تجهیزات و نصب آن‌ها قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول و وجه تمایز آن در داخل کشور، اظهار داشت: این خط تولید از شرکت SMS Meer آلمان خریداری شد و تکنولوژی بالایی در تولید این نوع لوله‌ها دارد و کیفیت و ظرفیت تولید دستگاه‌های تولید آن را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند.

یوسفیان ظرفیت تولید این کارخانه را پس از راه‌اندازی ۱۶۰ هزار تن لوله در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تا ۴۰۰ هزار تن قابل افزایش و دارای استاندارد‌های تولید شده بالایی است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه هزینه راه‌اندازی این خط تولید ۷۵ میلیون دلار بوده و نزدیک ۲۰ میلیون دلار آن تامین و هزینه شده و ۵۵ میلیون دیگر تا تکمیل این خط تولید نیاز است.

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی پارتاک از مزیت‌های این تولید گفت: علاوه بر اشتغال‌زایی باعث خودکفایی در تولید و حتی صادرات می‌شود و در آینده نیز برای بهبود مسیر و کاهش هزینه‌ها و سازگاری با محیط زیست از دانش‌بنیان‌ها کمک گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز پساب آب و فاضلاب کوهپایه را خریداری و برای تامین آب مورد نیاز تولید استفاده می‌کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده