تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۲۱۳۲۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش تقاضا برای لوله‌های فولادی در قاره آمریکا

‌می‌متالز - تقاضا برای لوله‌های فولادی در قاره آمریکا به رشد خود در سال ۲۰۲۰ با وجود شیوع کرونا ادامه می‌دهد. افزایش سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی قاره آمریکا در پروژه‌های نفت و گاز، سبب افزایش تقاضا برای لوله‌های فولادی شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، تقاضا برای لوله‌های فولادی در قاره آمریکا به رشد خود در سال ۲۰۲۰ با وجود شیوع کرونا ادامه می‌دهد.
افزایش سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی قاره آمریکا در پروژه‌های نفت و گاز، سبب افزایش تقاضا برای لوله‌های فولادی شده است.

گزارشی که خبرگزاری Future Market Insights منتشر کرده، نشان می‌دهد که صنعت نفت و گاز آمریکا تا سال ۲۰۳۰ رشد مداومی خواهد داشت و با کشف ذخایر جدید نفت شیل، توسعه این صنعت ادامه‌دار خواهد بود.

بنابراین، بازار لوله‌های فولادی در آمریکا نیز آینده مطلوبی خواهد داشت. البته صنعت لوله‌های فولادی با چالش توسعه رقیبانی همچون لوله‌های پلاستیکی هم مواجه است.

ارزش بازار لوله‌های فولادی در قاره آمریکا در سال گذشته، ۲۰٫۵ میلیارد دلار بود که عمده تقاضای آن مربوط به پروژه‌های عمرانی و صنعت نفت و گاز بود.

در بین انواع لوله‌های فولادی (لوله‌های آلیاژی، کربنی و ضدزنگ)، بهترین بازار در قاره آمریکا به لوله‌های فولاد کربنی اختصاص دارد.

پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۰ سال آینده، تقاضا برای لوله‌های فولادی در بخش نفت و گار نسبت به بخش‌های ساخت و ساز و معدن، بیشتر خواهد بود.

ایالات متحده آمریکا هم همچنان بزرگترین بازار محصولات فولادی در قاره آمریکا خواهد بود و ۷۰ درصد این بازار را در اختیار خواهد داشت و رتبه دوم در اختیار برزیل قرار خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که از لحاظ تولید نفت و گاز، قاره آمریکا طی ۱۰ سال آینده پیشتاز سایر مناطق جهان باشد چرا که دسترسی این قاره به منابع جدید نفت شیل، به آن اهمیت مضاعفی داده است.

پروژه‌های جدید نفت شیل در آمریکا و کانادا سبب افزایش تقاضا برای فولاد در سال‌های آینده خواهد شد.

شیوع بیماری کرونا به نظر می‌رسد که تأثیر کمی بر صنعت لوله‌های فولادی در قاره آمریکا داشته باشد.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده