تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۳۲۵۸۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه‌گذاری برای تولید لوله‌های فولادی در زنجان به بار نشست

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از افتتاح بزرگترین کارخانه تولید لوله‌های فولادی بدون درز در این استان همزمان با سفر رییس جمهور خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی منفرد روز شنبه افزود: ابن مجموعه تولیدی در یک محدوده ۲۰ هکتاری در شهر هیدج شهرستان ابهر واقع شده و فعالیت عمده آن تولید ورق‌های فولادی لوله‌های بدون درز است.

وی اظهار کرد: با تکمیل و به سرانجام رسیدن این پروژه، زمینه اشتغال مستقیم هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم سه هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: این مجموعه تولیدی در زمان حاضر بزرگترین و به روزترین واحد تولید لوله‌های بدون درز فودلای در کشور است.

گلشنی منفرد اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری صنعتی در این استان طی نیمه نخست امسال به ۵۱ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه گذشته ۳۷۸ درصد رشد دارد.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال گذشته میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان ۱۰ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بود.

گلشنی منفرد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان هدفگذاری شده که برای تحقق آن از روش‌های میان مدت همچون احیای واحد‌های راکد، برگزاری مزایده‌ها و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای بهره می‌گیریم.

استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده