تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۷۲۴۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهبود تقاضا و حاشیه سود، نویدبخش فولاد چین

‌می‌متالز - به نظر می‌رسد صنعت فولاد چین در حال تغییر مسیر است و تولید و سودآوری احتمالاً در ماه سپتامبر افزایش می‌یابد، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان سرانجام به تلاش‌های محرک دولت پاسخ می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، کارخانجات فولادی امید دارند که احتمالاً تولید در ماه سپتامبر افزایش یابد و حاشیه سود به محدوده مثبت باز گردد چراکه سطح پایین انبار‌ها نیاز به دوباره پر کردن دارد.

نشانه‌های نوظهور بهبود پس از کاهش ۳.۴ درصدی تولید فولاد در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داد، زیرا بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ با قرنطینه مبارزه کرد و در بحبوحه کمبود انرژی در موج گرما و خشکسالی تابستان قرار گرفت.

میلگرد شانگ‌های از پایین‌ترین سطح خود در سال جاری یعنی ۳۷۰۴ یوان (۵۳۹ دلار) در هر تن در ۱۵ جولای بهبود یافته است و در ۲۶ آگوست به ۴۰۷۸ یوان رسیده است.

حاشیه سود در کارخانه‌های فولاد که در ماه جولای منفی بود، به محدوده مثبت بازگشته است. ذخایر میلگرد کاهش یافته است، زیرا کارخانه‌ها تولید خود را در میان قیمت‌های بالای انرژی و برخی محدودیت‌های برق کاهش داده اند.

به‌نظر می‌رسد که هم سنگ آهن و هم زغال سنگ کک در سطوحی قرار می‌گیرند که امکان سودآوری مداوم را برای کارخانه‌های فولاد فراهم می‌کند.

سنگ آهن عیار ۶۲ درصدی برای تحویل به شمال چین در ۲۶ آگوست به ۱۰۵.۶۵ دلار در هر تن رسید که با افزایش قیمت ۷.۲ درصدی در طول هفته به دلیل واکنش قیمت به اخبار محرک‌ها بود.

قیمت زغال سنگ کک در چین در ماه‌های اخیر و مطابق با قیمت محموله‌های دریایی استرالیا، کاهش یافته است.

چین تنها حجم کمی از زغال سنگ کک را از بازار بین المللی خریداری می‌کند و بخش عمده‌ای از نیاز خود را در داخل و از کشور همسایه مغولستان تامین می‌کند.

قیمت زغال سنگ کک در استان فولادسازی هبی در ۲۶ آگوست ۲۳۰۰ یوان در هر تن بود که از بالاترین سطح امسال ۳۱۵۰ یوان در ماه می‌کاهش یافته است.

قیمت در هبی از ۲۵ ژوئیه ۲۳۰۰ یوان در هر تن یا کمتر بوده است که باعث افزایش حاشیه سود برای سازندگان فولاد شده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده