تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۷۲۶۲۱
سرویس خبر : بین الملل

تورم در منطقه اروپا رکورد زد

‌می‌متالز - افزایش قیمت انرژی موجب شد تورم در منطقه اروپا رکورد جدیدی را ثبت کند.

به گزارش می‌متالز، براساس آمار‌های یورواستات، تورم در منطقه اروپا در ماه آگوست رکورد زد و به ۹.۱ درصد رسید، این رقم بیش از پیش‌بینی‌هایی است که پیش از این کارشناسان اعلام کرده بودند.

این گزارش می‌نویسد: افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی عامل شتاب تورم در این منطقه شده است، به طوری که رشد قیمت انرژی به بیشترین میزان سالانه خود با ثبت ۳۸.۳ درصد رسیده، همچنین مواد غذایی، الکل و تنباکو افزایش ۱۰.۶ درصدی را داشته‌اند.

براساس این گزارش، قیمت در کالا‌های صنعتی نظیر پوشاک، لوازم خانگی و اتومبیل نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده، در حالی که هزینه خدمات نسبت به سال گذشته ۳.۸ درصد رشد کرده است.

در ماه آگوست برای نهمین ماه متوالی شاخص قیمت مصرف‌کننده در منطقه یورو بیشترین میزان را ثبت کرده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که در آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد منطقه، بیشترین تورم نیم‌قرن اخیر ثبت شده است.

تورم در فرانسه هم به ۶.۵ درصد در ماه اگوست رسیده و نیز هزینه‌ها در منطقه اسپانیا ۱۰.۳ درصد رشد کرده است و نیز کشور استونی از تورم ۲۵.۲ درصدی رنج می‌برد.

براساس این گزارش، رشد قیمت‌ها در منطقه تحلیل‌گران را متقاعد کرده که هشدار دهند رکورد قریب‌الوقوع در منطقه یورو وجود خواهد داشت.

همچنین کارشناسان می‌گویند که بانک مرکزی اروپا احتمالاً افزایش جدید نرخ بهره را در ماه سپتامبر اعمال کند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده