به گزارش میمتالز، وی افزود: به دنبال بررسیهای انجام شده در سال ۱۳۷۹ و مشاهده شکستگیهای متعدد در تیرهای مربوط به حرکت جرثقیلها و سازه اسکلت فلزی کارگاه ریخته گری مداوم عملیات بازسازی، تعمیر و تقویت اجزاء سازه از همان زمان ابتدا تاکنون نیز به صورت مستمر و جدی ادامه داشته است.
کیانی تصریح کرد: طی سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ همزمان با اجرای تعمیرات موقت که برای جلوگیری از توقف طولانی مدت خطوط تولید انجام میشد، با انجام بازرسیهای دقیق، طرحهای مربوط به برطرف کردن عیوب موجود، به عنوان راه حل کوتاه مدت ارائه شده و بر این اساس فعالیتهای تعمیری و تقویتی مطابق نقشههای تهیه شده با کیفیت مطلوب به انجام رسید. با انجام فعالیتهای فوق امکان ادامه فعالیت جرثقیلهای ریخته گری و طبیعتاً تداوم تولید در بخش فولادسازی کارخانه میسرگردید.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر توسعه بخش فولادسازی در دستور کار قرار گرفته و پروژههای توسعهای از جمله نصب جرثقیلهای ۲۰۰ تنی در کارگاه ریخته گری، افزایش ظرفیت تولید در فولادسازی و ... در حال پیگیری میباشد. در مراحل برنامه ریزی به منظور انجام پروژههای توسعه و افزایش تولید در کارگاههای فولادسازی، شرایط فعلی تیرهای جرثقیل به عنوان پاشنه آشیل محسوب شده و این طرحها را با چالش جدی مواجه میساخت. از این رو پس از انجام بررسیها و مطالعات مقدماتی، برنامه بلندمدت تحت عنوان پروژه طراحی، ساخت و تعویض تیرهای حرکت جرثقیلهای کارگاه ریخته گری تعریف و پیگیری گردید و پس از انجام مراحل ساخت، تعویض این تیرها وارد فاز اجرایی شده است.
کیانی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران بخش فولاد سازی، مهندسی نت مکانیک و پرسنل شرکت توسعه صنعت لنجان گفت: این پروژه به لحاظ به لحاظ حجم، ابعاد و گستردگی اجرا و اینکه همزمان با تولید کارگاه انجام میشود در گستره کشورمان منحصر بفرد است و با توجه به اینکه برنامه ریزی، اجرا و نظارت آن به طور کامل توسط کارشناسان و نیروهای متخصص کارخانه ذوب آهن اصفهان اجرا میشود، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت به عنوان سازمانی پیشرو و پیشگام در صنعت کشور میباشد.
در ادامه هومن رهنما مهندس ارشد ساخت و تعمیرات مکانیک فولادسازی کارخانه اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به اینکه این فعالیت بایستی با حداقل توقف اعمال شده به خط تولید صورت بپذیرد، اجرای این پروژه در ۹ فاز اجرایی برنامه ریزی و زمان بندی شده است. در هر فاز بخشی از تیرهای مذکور تعویض خواهد شد و گراف زمان بندی دقیق و جامعی در قالب الزامات مدیریت پروژه، به این منظور تهیه شده که به طور مستمر مورد پایش قرار خواهد گرفت.
وی نتایج قابل انتظار پس از اجرای این پروژه را چنین عنوان کرد: با اجرای کامل پروژه طراحی، ساخت و تعویض تیرهای حرکت جرثقیلهای کارگاه ریخته گری امکان نصب جرثقیلهای جدید مذاب بر فراهم میگردد که در نهایت منجر به افزایش سرعت جابجایی پاتیلهای مذاب، استفاده از ظرفیت کامل پاتیلهای مذاب (که در حال حاضر به دلیل جلوگیری از اعمال بار اضافه بر روی سازه و جرثقیلها دارای محدودیت میباشد)، کاهش توقفهای ایستگاههای ریخته گری ناشی از کمبود جرثقیل و در نهایت افزایش تولید محقق میشود.
منبع: ذوب آهن اصفهان