تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۷۲۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پنجمین ماه سال؛

۳ میلیون سهامدار ۱.۳ همت سود، از سجام دریافت کردند

‌می‌متالز - شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در اَمرداد ماه سال جاری بیش از ۱.۳ هزار میلیارد تومان سود سنواتی ناشران از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب بیش از ۳ میلیون سهامدار واریز شد.

به گزارش می‌متالز، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری حاکی از آن است که در دومین ماه تابستان سال جاری ۲۶ ناشر بازار سهام در مجموع ۱۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۷۲ ریال را از طریق سامانه سجام به حساب ۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۳۱ سهامدار واریز کرده اند.


بیشترین و کمترین سود پرداخت شده


بر اساس این گزارش در این دوره زمانی، در بین ۲۶ ناشر، بیشترین سود پرداختی با استفاده از سامانه سجام با مبلغ ۹ هزار و ۶۰ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۳۱ ریال متعلق به شرکت ایران خودرو دیزل و کمترین سود پرداختی نیز با مبلغ ۱۸۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۱۹۳ ریال به شرکت سیمان هگمتان اختصاص داشته است.


بیشترین تعداد سهامدار

همچنین در اَمرداد ماه سال جاری بیشترین تعداد سهامدارانی که سود سنواتی دریافت کرده اند شامل شرکت‌های «لیزینگ پارسیان با یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۶۸۱ سهامدار، پالایش نفت بندرعباس با ۹۶۹ هزار و ۶۲۴ سهامدار و سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با ۱۶۲ هزار و ۷۷۰ سهامدار» می‌شود.


کمترین تعداد سهامدار


در همین حال در دومین ماه تابستان امسال، ۴ شرکت نیز رکورددار کمترین تعداد سهامداری هستند که از طریق سجام سود سنواتی سهامداران خود را واریز کرده‌اند که شامل شرکت‌های «ماداکتو استیل کرد با ۵۷ سهامدار، سیمان آرتااردبیل با ۳۶۸ سهامدار، بانک آینده با ۴۵۱ سهامدار و سرمایه گذاری افتخار سهام با ۹۲۸ سهامدار» است.


شرکت‌های پرداخت کننده سود در اَمرداد ۱۴۰۱،


۲۶ شرکتی که سود سنواتی سهامداران خود را در اَمرداد ماه به حساب آن‌ها از طریق سجام واریز کرده‌اند شامل شرکت‌های «نفت‌پاسارگاد، سیمان سفیدنی‌ریز، سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی‌کشوری، قند مرودشت، ماداکتواستیل‌کرد، سیمان‌آرتااردبیل، سرمایه‌گذاری‌توسعه‌وعمران‌استان‌کرمان، بین‌المللی‌ساروج‌بوشهر، بانک‌آینده، تامین سرمایه‌لوتوس‌پارسیان، شرکت‌سیمان‌هگمتان، واسپاری‌ملت، لیزینگ‌پارسیان، سرمایه‌گذاری‌نفت‌وگازوپتروشیمی‌تامین، سرمایه‌گذاری‌سایپا، سرمایه‌گذاری‌افتخارسهام، شرکت پالایش نفت بندر عباس، شرکت‌سالمین، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن، معدنی املاح ایران، سیمان ارومیه، سرمایه‌گذاری‌مسکن‌زاینده‌رود، توکاریل، ایران‌خودرودیزل، شیرپاستوریزه‌پگاه‌خراسان و شهرسازی‌وخانه‌سازی‌باغمیشه» می‌شود.


سامانه سجام چیست؟


سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهاد‌ها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده