تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۷۳۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس اعلام کرد

شفافیت و قیمت عادلانه، مزیت عرضه خودرو در بورس کالا/ ریل گذاری صحیح سیاست گذار بدون شفافیت ممکن نیست

‌می‌متالز - با ورود خودرو به بورس کالا شرایط برای شفافیت و اعمال نرخ منصفانه مهیا میشود. به گفته رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با ایجاد این سازوکار شفاف، سیاست‌گذار هم می‌تواند با ریل‎گذاری صحیح شرایط را به نفع مصرف کننده خودرو تغییر دهد.

به گزارش می‌متالز، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کالا در گفتگو با پرشین خودرو اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا بدون شک مزایای متعددی به همراه دارد. دلیل اصلی ورود خودرو به بورس کالا، ایجاد شفافیت و قیمت عادلانه برای متقاضیان است و در نهایت شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که به نفع مصرف کننده خودرو تمام شود.

جوکار در خصوص واردات خودرو نیز گفت: ورود خودرو‌های داخلی به بورس کالا و عرضه همزمان خودرو‌های وارداتی حسن ختامی است که تعیین می‌کند کیفیت محصول‌های داخلی به چه میزان است و تقاضای مصرف کننده در هرکدام از آن‌ها کیفیت مطلوب را تعیین می‌کند.

نماینده مردم یزد در خانه ملت با بیان اینکه هر چیزی که در بورس کالا ارایه شود می‌تواند در بازار‌ها تعادل ایجاد کند، گفت: ورود خودرو یا هر کالای دیگر به بورس کالا تصویر درستی از عرضه و تقاضا را به سیاست‎‌گذار نشان می‌دهد و سیاست‌‎گذار می‌تواند متاثر از این تصویر عرضه و تقاضا را به سمت تعادل بکشاند.

بر مبنای ایده عرضه خودرو در بورس کالا قرار است تمامی خودرو‌های تولید داخل با تیراژ بیش از پنج هزار دستگاه را شامل شود. همچنین خودرو‌های وارداتی که در ۱۲ ماه بیش از ۵۰۰ دستگاه از آن‌ها وارد کشور شده نیز قرار است در بورس کالا به فروش رسد.

انتظار میرود، عرضه خودرو در بورس کالا در راستای ساماندهی بازار صورت خواهد پذیرفت و انتظار می‌رود با این کار تنها بهای درج شده روی تابلوی بورس کالا مورد اتکا قرار گیرد و دیگر خبری از نرخ بازار و نرخ درب کارخانه خودرو‌ها نباشد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده