تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۳
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۷۳۳۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
از اول مهر با قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی:

واردات خودرو تا آخر سال به ۷۰ هزار محصول خواهد رسید / عرضه در بورس کالا

‌می‌متالز - وزارت صنعت اعلام کرد: واردات خودرو از اول مهر با ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی بعلاوه عوارض و عرضه در بورس کالا انجام و تا آخر سال به ۷۰ هزار محصول خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت با اعلام اینکه مانع گذشته و مربوط به مخالفین واردات خودرو برطرف شده، درباره آخرین تصمیمات در مورد شروع واردات خودرو اعلام کرد: واردات خودرو از اول مهر با محدوده قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی بعلاوه حقوق گمرکی، سود بازرگانی و ... انجام خواهد شد و تا آخر سال به ۷۰ هزار محصول خواهد رسید.

متقاضیان واردات هم تا ۱۹ شهریور فرصت ارسال درخواست به وزارت صنعت را دارند که بررسی‌ها تا آخر شهریور انجام و اسامی شرکت‌ها اعلام می‌شود.

سه روش برای واردات مدنظر است که شامل واردات ۷۰ هزار دستگاه با قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی، واردات خودرو‌های برقی در مناطق آزاد و سرمایه گذاری برای افرادی که مایلند در ایران خط تولید خودروی خارجی راه اندازی کنند. برای این متقاضیان، مشوق‌هایی مانند تامین هزینه‌های ریالی زمین، سوله و تجهیزات و ماشین آلات از طریق واردات خودرو و فروش بوده که مازاد ۷۰ هزار دستگاه خواهد بود.

همچنین طبق آیین نامه همه خودرو‌های وارداتی باید در بورس کالا با قیمت دلاری ضرب در معادل ریالی عرضه و رقابت شود که ممکن است با افزایش ۵۰ یا ۷۰-۸۰ میلیون تومانی همراه باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده