تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۷۳۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خودرو و ساخت قطعات در صدر معاملات مرداد فرابورس

‌می‌متالز - خودرو و ساخت قطعات با ۱۸هزار و ۷۰۱میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را در پنجمین ماه امسال به خود اختصاص داد.

به گزارش می‌متالز، در پنجمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۱ روز معاملاتی تعداد ۸۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ورقه بهادار در ۳ میلیون و ۱۹۸ هزار نوبت به ارزش ۹۳۲۵ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده است.

شاخص کل فرابورس نیز که معاملات مردادماه امسال را از ارتفاع ۱۹ هزار و ۵۳۹ واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۲.۸ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

این گزارش می‌افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در ماه گذشته در بازار‌های فرابورس ایران نشان می‌دهد خودرو و ساخت قطعات با ۱۸ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال دادوستد سهم ۱۲ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری‌ها نیز با ۱۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال دادوستد معادل ۹ درصد، محصولات شیمیایی با ۱۳ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال دادوستد معادل ۹ درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۱۰ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال معادل ۷ درصد، فلزات اساسی با ۹ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال معادل ۶ درصد و زراعت و خدمات وابسته با ۷ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال معادل ۵ درصد به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم ارزش معاملات فرابورس را در پنجمین ماه سال ۱۴۰۱ از آن خود کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده