تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۷۳۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

کوچکتر‌های بورس مثبت ماندند

‌می‌متالز - در جریان چهارمین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۳۹۹ واحد (۰.۱۰درصد) افزایش به رقم ۴۱۰ هزار و ۷۷۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۵ هزار و ۹۴۵ واحدی (۰.۴۲درصد) به تراز یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، هزار و ۲۴۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۱۹ هزار و ۶۴۶ معامله به ارزش یک هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۰ هزار و ۱۰۲ معامله به ارزش یک هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال، گروه اطلاعات و ارتباطات با ۱۰ هزار و ۱۲۹ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۷ هزار و ۶۳۹ معامله به ارزش ۹۵۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت داده گستر عصر نوین‌های وب با ۹۵ واحد، شرکت زامیاد با ۷۹ واحد، شرکت تامین سرمایه بانک ملت با ۶۶ واحد، شرکت پارس فولاد سبزوار با ۶۴ واحد و گروه بهمن با ۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۵۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۳۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۹۱ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۷۳ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۵ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۹.۴۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۴۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۹ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت بهمن دیزل با ۸ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۳ واحد، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۱.۸ واحد و شرکت کشتیرانی دریای خزر با ۱.۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۰ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۵ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۳ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده