تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۷۳۶۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۸ طرح اولویت‌دار صنعتی، معدنی و تجاری هرمزگان ساماندهی می‌شود

‌می‌متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از بررسی و آنالیز پروژه‌های هرمزگان، هشت طرح اولویت‌دار و بالای ۶۰ درصد صنعتی، معدنی و تجاری هرمزگان رصد و ساماندهی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی در نشست شناسایی طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری هرمزگان با رویکرد آمایش سرزمین که با حضور تیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صمت برگزار شد، اشتغال و سرمایه گذاری را موتور محرک ساماندهی طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری دانست و افزود: مسائل و مشکلات این واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری مورد بررسی قرار گرفت و جهت به سرانجام رساندن آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

وی یکی از مشوق‌های مهم در بخش جذب سرمایه گذار را انجام یک کار ویژه برشمرد و بیان داشت: طرح‌های موجود باید به سامان رسانده شوند که این کار باعث ایجاد مولد سرمایه گذاری برای کسانی باشد که بخواهند به این عرصه وارد شوند.

سرتیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صنعت، معدن و تحارت اظهار داشت: در ماه‌های آینده برنامه‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان هرمزگان آغاز خواهیم کرد که در گام نخست برگزاری همایش سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی، فرآوری معدن و استخراج است.

نیارکی ادامه داد: نداشتن توازن و تناسب در نرخ سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولیدی در کشور مشاهده می‌شود که گاهی در بعضی استان‌ها نیروی کار برای بکارگیری ندارند و حاضر به استخدام نیروی کار بالا هستند و در برخی دیگر از استان‌ها و مناطق هم نرخ بیکاری زیاد بوده و باید بر روی نیروی کار سرمایه گذاری کرد.

وی بیان داشت: در چند سال اخیر صنایع منبع پایه به واسطه افزایش نرخ‌های جهانی و نرخ ارز، سود‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند که در همین راستا طرح‌های خوبی هم در راستای توسعه زیرساخت شروع کردند و هم زیرساخت صنعتی و هم زیرساخت تولیدی ایجاد شده که باید در یک برنامه منسجم به سمت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال مولد بروند.

سرتیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به درخواست وزیر صمت، در یک سال گذشته مطالعات اولیه طرح‌ها شروع شد و اکنون وارد مرحله اجرا شده و این مسوولیت از هسته مطالعات و پژوهش‌ها به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است.

وی، هدف از حضور و برگزاری نشست‌های استانی را احصا و دسته بندی مسائل و همچنین پیگیری موردی موضوع‌ها مطرح کرد و گفت: تمامی موارد با یک اولویت بندی خاص انجام خواهد شد.

تیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صنعت، معدن وتجارت همچنین پس از نشست یادشده از چهار طرح صنعتی و معدنی اولویت دار استان هرمزگان بازدید و مسائل و مشکلات آن‌ها را مورد رصد قرار گرفت.

این طرح‌ها شامل معدن رضوان بعنوان معدن سنگ آهن، کارخانه کنسانتره رضوان، ۲ واحد صنعتی در ناحیه فرآورده‌های نفتی و همچنین خط انتقال آب واقع در شهرک صنعتی خلیج فارس است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده