تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۷۳۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

احیای واحد‌های صنعتی راکد اولویت دولت است

‌می‌متالز - بروجرد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه احیای واحد‌های صنعتی راکد اولویت دولت سیزدهم است، از اختصاص هشت هزار میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌ها در این رابطه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان امروز دوشنبه در مراسم عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در سخنانی با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم احیای واحد‌های راکد کوچک و بزرگ در کشور است اظهار داشت: در این راستا این امر در سفر‌های استانی هیات دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۴۷ شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد عنوان کرد: در این شهرک‌های صنعتی، ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دولت برای فعال سازی واحد‌های صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی به خصوص در استان‌های محروم یکی دیگر از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در کشور است.

رسولیان با اشاره به پیش بینی هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد این زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور بیان داشت: تحقق عدالت در ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه در سفر‌های استانی رئیس جمهور اعتبارات خوبی در این راستا پیش بینی شده است گفت: در این راستا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از همین سفر‌های رئیس جمهور برای تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دور اول سفر‌های دولت به استان‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی و… هزینه شده است افزود: در این راستا گروه‌ها و تیم‌هایی متشکل از کارشناسان و مدیران به استان‌ها اعزام خواهند شد تا ظرفیت‌های جدید صنعتی را برای سرمایه گذاری شناسایی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده