تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۷۳۷۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکمیل کار‌های نیمه تمام و تثبیت ۷۶۱ فرصت شغلی در صنعت لرستان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تکمیل واحد‌های نیمه تمام استان از سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفت و از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون ۷۶۱ فرصت شغلی در این خصوص ایجاد یا تثبیت شد.

به گزارش می‌متالز، "بهمن جعفری" افزود: در این مدت ۱۰۲ واحد صنعتی استان با مجموع سرمایه ثابت چهار هزار و ۹۳۸ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال تکمیل و وارد چرخه تولید شده است.

وی تصریح کرد: این واحد‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله برش انواع سنگ، تولید شیر خشک، ماسک، الکل طبی، بتن معمولی، روکش پی وی سی، درب ایمنی، پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، بسته بندی عسل، قند و شکر، تولید مصنوعات چوبی، فیلتر هوای خودرو و واحد‌های سردخانه‌ای بررسی و تکمیل شده اند.

به گفته وی ۳۵ درصد اقتصاد استان به فعالیت‌های حوزه این سازمان وابستگی دارد که اهداف و شرح وظایف متعددی برای آن در نظر گرفته شده است.

جعفری تصریح کرد: تاکنون یکهزار و ۲۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در لرستان ثبت شده است که تعدادی تعطیل و برخی نیمه‌فعال و در مجموع بیش از۵۰ درصد با ظرفیت‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود واحد‌های صنعتی، صنفی و معدنی، حجم مشکلات و شرح وظایف گسترده، باید ارتباط مستمر و موثر با سایر دستگاه‌های اقتصادی، امنیتی، نظارتی و از جمله سپاه در حوزه بسیج اصناف و بسیج مهندسین برقرار باشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده