تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۷۳۷۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رویداد فناورانه معدنکاری دیجیتال برگزار می‌شود

‌می‌متالز - رویداد معدنکاری دیجیتال در راستای به‌کارگیری فناوری‌های به‌روز صنعت معدن، آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ایران ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش معدنی دارد، بر اساس اکتشافات معدنی انجام شده، ایران در قاره آسیا رتبه سوم و در خاورمیانه جایگاه نخست را دارد، اما تاکنون از این ظرفیت به‌اندازه مطلوب بهره‌برداری نشده، بر همین اساس فناوری‌های به‌روز راهکار‌های خوبی برای پاسخگویی به این کاستی‌ها در این بخش ارائه کرده‌اند.

در این راستا رویداد معدنکاری دیجیتال با هدف ایجاد بستر ارتباطی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه معدن در دو بخش همایش و نمایشگاه برگزار می‌شود.

در بخش همایش ضمن مرور آخرین تحولات معدنکاری دیجیتال در جهان به بررسی زیرساخت‌های معدنکاری دیجیتال در ایران پرداخته می‌شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بررسی تأثیرات بالقوه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‏‌های پیاده‌سازی، صنعت نسل چهار و اتصال سیستم‌‏های تولید کنونی به ابزار‌های دیجیتال و الزامات توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در معدنکاری هوشمند، ابزار دیجیتال برای مدیریت امور اکتشافات و معادن، فناوری‌های دیجیتال برای نظارت و ایمنی معدن، نقش تحولات دیجیتال در تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی از دیگر محور‌های موضوعی این همایش است.

این رویداد از ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در هتل المپیک برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده