تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۷۳۸۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واردات سنگ آهن چین افزایش یافت

‌می‌متالز - آمار‌های گمرک در روز چهارشنبه نشان داد که واردات سنگ آهن چین در ماه اوت نسبت به ماه قبل ۵.۵ درصد افزایش یافته است، حتی در شرایطی که نرخ‌های عملیاتی در کوره‌های بلند تنها اندکی بهبود یافته است.

به گزارش می‌متالز، اداره کل گمرک اعلام کرد که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته ۹۶.۲۱ میلیون تن از مواد خام فولادسازی را وارد کرده است که این رقم در جولای ۹۱.۲۴ میلیون تن بود.

با این حال، این مقدار نسبت به ۹۷.۴۶ میلیون تن وارداتی در آگوست ۲۰۲۱ اندکی کاهش داشت.

آتیلا ویدنل، مدیر عامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور گفت: “بیشتر تامین کنندگان اصلی سنگ آهن در استرالیا و برزیل، تولیدکنندگان با آب و هوای منصفانه نیستند، به این معنی که اگر آن را استخراج کنند، به چین خواهد آمد. ”

کارخانه‌های فولاد چین در سه ماهه دوم کوره‌های بلند را به دلیل قیمت بالای سنگ آهن و سایر مواد سازنده فولاد و همچنین تقاضای ضعیف به دلیل مشکلات در بخش املاک این کشور و اقدامات برای مهار شیوع ویروس کرونا تعطیل کردند.

در هفته‌های اخیر، چندین کوره بلند فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، اما نرخ‌های عملیاتی در ماه آگوست به دلیل موج گرما در ماه گذشته کاهش یافت که تولید در برخی مناطق و فعالیت‌های ساختمانی را محدود کرد و بر تقاضای فولاد تأثیر گذاشت.

ویدنل گفت، ورود سنگ آهن از تقاضا پیشی گرفته است که منجر به افزایش موجودی انبار‌ها شده است.

بر اساس داده‌های مشاوره SteelHome، ذخایر در بنادر چین تا ۲ سپتامبر به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته یعنی ۱۴۳ میلیون تن رسید.

گمرک همچنین اعلام کرد که طی دوره ژانویه تا آگوست، چین ۷۲۳ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

صادرات محصولات فولادی چین در ماه گذشته ۶.۱۵ میلیون تن بود که از ۵.۰۵ میلیون تن در آگوست ۲۰۲۱ بیشتر بود.

صادرات در هشت ماهه اول سال با ۳.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۶.۲۳ میلیون تن رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده